خبرگزاری کار ایران

وضعیت بحرانی در بسکتبال ایران

وضعیت بحرانی در بسکتبال ایران
کد خبر : ۱۵۰۳۲۲۶

بسکتبال ایران که قبلاً پای ثابت رقابت‌های سالیانه ویلیام جونز بود، در این دوره غایب است.

به گزارش ایلنا، مسابقه‌ای که هر ساله با حضور نمایندگان قاره‌های مختلف به میزبانی چین تایپه برگزار می‌شود و ایران از جمله کشورهایی است که همه ساله برای حضور در این رقابت‌ها دعوت می‌شد، حتی خیلی از دوره‌ها تیم ملی در این تورنمنت حاضر بوده و به قهرمانی رسیده است. بسکتبال ایران با نام ایران نوین در دوره قبلی ویلیام جونز که چهل و دومین دوره‌اش بود مقامی بهتر از هشتم نگرفت و تیم ملی زنان ایران هم در اولین حضور نمایش خوبی داشت.

با این حال رقابت‌های بسکتبال ویلیام جونز زنان از دو روز قبل شروع شده و رقابت‌های مردان هم از ۲۳ تیر آغاز می‌شود که با وجود دعوتنامه، ایران هیچ تیمی را اعزام نمی‌کند.

قصه از این قرار است که فدراسیون ایران می‌خواست تیم دختران را به تایوان اعزام کند و برای این کار النی کاپوچیانی سرمربی یونانی تیمش را به تهران برگرداند و تمرینات تیم ملی را شروع کرد اما فدراسیون تایوان از میزبانی تیم زنان ایران امتناع کرد. جواد داوری هم برای تلافی این برخورد میزبان قید اعزام تیم مردان را هم زد.

محسن معزی‌فر، دبیر فدراسیون بسکتبال درباره دلیل این کار می‌گوید: «میزبان این تورنمنت دعوتنامه‌ها را یک ماه قبل به فدراسیون فرستاد و اقدامات لازم برای اعزام هر دو تیم مردان و زنان انجام شد ولی به رغم دعوتنامه، میزبان از پذیرش تیم زنان امتناع کرد. فدراسیون بسکتبال هم در واکنش اعزام تیم مردان را منتفی کرد.»

او دلیل امتناع میزبان از حضور تیم زنان ایران در تورنمنت ویلیام جونز را به بحث فنی ربط می‌دهد: «به هر حال هر میزبانی اختیار دارد درباره تیم‌های میهمان تصمیم بگیرد و ممکن است دلیل عدم پذیرش تیم بانوان مربوط به بحث فنی باشد.

 در هر صورت باید قبل از ارسال دعوتنامه در خصوص این‌گونه مسائل فکر می‌کردند. فدراسیون هم حق داشت نسبت به برخورد دوگانه تایوانی‌ها برخورد کند و از اعزام نماینده در بخش مردان امتناع کرد.»

به دنبال عدم اعزام تیم‌های ملی بانوان و مردان ایران به تورنمنت ویلیام‌جونز اردوها تعطیل شد و النی‌کاپوچیانی سرمربی یونانی بانوان، کلاس‌های مربیگری برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز