خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ترکیه - هلند؛

به انتظار معرفی آخرین تیم نیمه‌نهایی در پایتخت؛ شاخه گلی برای پسران مونتلا

به انتظار معرفی آخرین تیم نیمه‌نهایی در پایتخت؛ شاخه گلی برای پسران مونتلا
کد خبر : ۱۵۰۱۸۰۰

واپسین تیم حاضر در جمع ۴ تیم برتر جام از میان ترکیه و هلند انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تکمیل جدول مسابقات یورو ۲۰۲۴ تا مرحله نیمه‌نهایی، حذف آلمان و پرتغال را به همراه داشت و تا پایان شنبه شب دیگر دیدار نیمه‌نهایی مشخص خواهد شد تا تعداد تیم‌های باقی مانده در تورنمنت به ۴ کاهش یابد.

جام ملت‌های اروپا
مرحله یک‌چهارم نهایی
ترکیه - هلند
شنبه ۱۶ تیر
ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران
الیمپیا اشتادیون برلین
داور: کلمان تورپن (فرانسه)
ترکیه شگفتی‌ساز برای حضور در این جمع، اتریشِ غول‌کش را شکست داده و هلند با در هم کوبیدن رومانی در قامت یکی از جدی‌ترین مدعیان فتح عنوان پا به جمع 8 تیم برتر گذاشته است. هیچ‌یک از 2 تیم به‌ عنوان صدرنشین از دور گروهی صعود نکردند و هلند به لطف انتخاب به‌عنوان بهترین تیم رتبه سوم گروه‌ها جواز صعود را به چنگ آورد.

در سودای سومین پیروزی متوالی

سبک بازی 2 تیم، نویدبخش تماشای یک دیدار پر گل خواهد بود و اگر ترکیه‌ای‌ها درخشش سنگربان‌شان در این تورنمنت را نداشتند، موفق به حضور در این جمع نمی‌شدند. این تیم سودای رسیدن به رکورد سومین پیروزی متوالی در طول یک تورنمنت معتبر برای دومین بار در تاریخ (اولین بار با رسیدن به نیمه‌نهایی جام جهانی 2002 به لطف 3 پیروزی) و نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های اروپا را در سر دارد.

شایستگان حضور در جمع ۸ تیم برتر

ترکیه و هلند، ۲ تیمی بوده‌اند که در طول تورنمنت در جمع ۸ تیم برتر از نظر امید گل قرار گرفتند و هلند با مجموع امید گل ۶.۵۶ در رده ششمین تیم برتر جام و ترکیه با مجموع امید گل ۶.۱۱ در رتبه هشتمین تیم برتر جام ایستاده‌اند.
از طرف دیگر هلند رتبه پنجمین تیم برتر مسابقات از نظر شلیک شوت (۶۳) را در اختیار گرفته و ترکیه در چنین جدولی ایستادن در رتبه ششم را با شلیک مجموع ۵۷ شوت تجربه می‌کند.

نویدبخش دیداری جذاب و پر گل

از سمت مقابل اما عملکرد 2 تیم در فاز تدافعی کاملاً متفاوت از یکدیگر بوده. هلند تحت هدایت رونالد کومان، درحالی امید گل ۳.۸۴ در مجموع ۴ بازی را به رقبا اهدا کرده که این رقم برای ترکیه اهدای امید گل ۸ را به ثبت رسانده و تیمِ مونتلا در جمع ۸ تیم برتر مسابقات بیشترین شوت شلیک شده به سمت دروازه‌اش را در جریان دیدارهایش مشاهده کرده (۵۹).
هلند در ۵ تجربه از ۷ تجربه اخیر در یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌های معتبر موفق به صعود تا نیمه‌نهایی مسابقات شده و یکی از ۲ استثنا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به وقوع پیوست. لاله‌های نارنجی در نهایتِ ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شده و شانس پیشروی در جام‌جهانی اخیر را از دست دادند.

خیلی دور، خیلی نزدیک

این نخستین صعود هلند به جمع ۸ تیم برتر جام ملت‌های اروپا از سال ۲۰۰۸ است. آخرین بار نارنجی‌ها مغلوب روسیه در این مرحله شدند و تیمِ هلند در تنها ۳ از ۹ دیدارش در مراحل حذفی یورو به پیروزی دست یافته.
ترکیه اما حضور در چهارمین مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌های معتبر را پشت سر می‌گذارد و تیمی که سال ۲۰۰۰ برای نخستین بار در یورو به این مرحله رسید و مسیرش متوقف شد در جام‌جهانی ۲۰۰۲ و یورو ۲۰۰۸ مسیرش را تا نیمه‌نهایی تورنمنت ادامه داد و اکنون سودای رسیدن به سومین نیمه‌نهایی تاریخ را در سر دارد.

رکورد دریافت کارت می‌شکند؟

تیمِ مونتلا برای موفقیت در این دیدار، ۲ راه پیش رو دارد. یکی تکیه بر بازی فیزیکی خواهد بود و در این راه، خطر دریافت کارت‌های بیشتر تهدیدش می‌کند. ترکیه در این تورنمنت ۱۸ کارت دریافت کرده. اگرچه هیچ‌یک از کارت‌ها، رنگ قرمز نداشته اما در تاریخ جام ملت‌های اروپا، تنها جمهوری چک در یورو ۱۹۹۶ بیشتر از ترکیه یورو ۲۰۲۴ کارت گرفته است (۲۰ کارت از جمله ۱۹ کارت زرد و یک کارت قرمز).
تیمِ مونتلا کمینه ۲ کارت در هر یک از ۲۴ بازی اخیرش در تورنمنت‌های معتبر را پیش روی بازیکنانش دیده  و برای محافظت از کودی خاکپو در مصاف امشب، باید محتاطانه عمل کرده و بازی را با تعداد بازیکنان کامل به پایان برساند.

خاکپو در یک قدمی رکورد اسنایدر

خاکپو با گلزنی مقابل رومانی موفق شد به مرز تعداد ۳ گل رسیده و در جدول برترین گلزنان تورنمنت صدرنشین شود. او یکی از بهترین‌های تورنمنت و شانس اصلی کسب عنوان «آقای گل» است‌. رقیب مستقیم او، جمال موسیالا شب گذشته موفق به گلزنی نشد و از طرف مقابل در ۲ تورنمنت معتبر اخیر (جام‌جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۴) درحالی خاکپو ۶ گل به ثمر رسانده که فقط کیلیان امباپه در این مدت بیشتر از جوان هلندی گلزنی را تجربه کرده است (۹).
نکته جالب توجه اینجاست خاکپو در یک دیدار بیش از یک گل نزده و هر ۶ گل به ثمر رسیده توسط او مقابل رقبای متفاوتی بوده‌اند. تنها بازیکنان تاریخ هلند با سابقه گل زدن در بازی‌های متفاوت بیش‌تر نسبت به کودی خاکپو در تورنمنت‌های معتبر، دنیس برکمپ (۱۰)، رابین فن‌پرسی (۸) و وسلی اسنایدر (۷) بوده‌اند.

به تماشای آینده

در سمت مقابل میدان اما امید ترکیه به آردا گولر خواهد بود. ستاره جوان رئال مادرید موفق شده در این تورنمنت به خوبی بدرخشد و در ۱۹ سالگی، یکی از ۳ بازیکن نوجوان تاریخ یوروست که موفق می‌شود پس از وین رونی (۴ گل و یک پاس گل) و کریستیانو رونالدو (۲ گل و ۲ پاس گل) در یورو ۲۰۰۴، در طول یک دوره مسابقات،هم گل و هم پاس گل به ثبت برساند.
ترکیه در دیدار شنبه شب مریح دمیرال را به سبب محرومیت انضباطی در اختیار خود نخواهد داشت اما به بازیکنان جوانش امید بسته و وینچنزو مونتلا، ۶ بار بازیکن نوجوان را در این تورنمنت به میدان فرستاده (۳ بازی برای کنان ییلدیز و ۳ بازی برای آردا گولر). از این نظر، ترکیه در مسیر اعتماد به نوجوانان، رکورددار محسوب می‌شود. پیش از این تنها اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ تحت هدایت لوئیس انریکه ۶ بار حضور بازیکن نوجوان را به خود دیده بود و در هر ۶ مورد، پدری به میدان رفت.

نخستین مصاف در تورنمنت‌های معتبر 

این پانزدهمین مصاف تاریخ هلند و ترکیه مقابل یکدیگر است.در ۱۴ دیدار اخیر، ۶ پیروزی با هلند بوده و ۴ دیدار با پیروزی ترکیه به پایان رسیده است.پیش از این 2 تیم هرگز در تورنمنت‌های معتبر مقابل یکدیگر بازی نکرده‌اند.
۲ دیدار اخیر میان هلند و ترکیه مجموع ۱۳ گل داشته. میانگین ۶.۵ گل در هر بازی به ثبت رسیده و هر 2 بازی از چارچوب دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بوده‌. ابتدا ترکیه با نتیجه  4 بر 2  هلند را شکست داد اما لاله‌های نارنجی خیلی زود انتقام شکست را با تحمیل نتیجه 6 بریک به ترکیه جبران کردند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز