خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۲۴

پیش بازی دانمارک - اسلوونی/ دینامیت زیر پای تازه‌بازگشته‌ها

پیش بازی دانمارک - اسلوونی/ دینامیت زیر پای تازه‌بازگشته‌ها
کد خبر : ۱۴۹۴۶۱۱

قهرمان سابق یورو به امید صعود دوباره از گروه کارش را مقابل اسلوونی آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، دانمارک برخلاف جام‌جهانی در رقابت‌های یورو همواره یکی از مدعیان دردسرساز خواهد بود و تیمی که سال 1992 به عنوان قهرمانی اروپا رسید، دوره گذشته مسابقات از مرگ به زندگی بازگشت و تا نیمه‌نهایی یورو 2020 صعود کرد و در نهایت مسیرش توسط انگلیس در پایان 120 دقیقه متوقف شد.

جام ملت‌های اروپا

دور نخست مرحله گروهی

گروه سوم

اسلوونی – دانمارک

یکشنبه 27 خرداد

ساعت 19:30 به وقت تهران

استادیوم اشتوتگارت

داور: ساندرو شرر (سوئیس)

این دهمین تجربه دانمارک در دور نهایی مسابقات یورو خواهد بود. «دینامیت‌ها» در 9 تجربه گذشته، 3 بار به نیمه‌نهایی رسیده و یک بار مسیرشان را تا رسیدن به عنوان قهرمانی ادامه داده‌اند. در طرف مقابل اما اسلوونی برای دومین بار در جام ملت‌های اروپا حاضر شده. آنها پیش از این تنها سال 2000 در رقابت‌ها حاضر بود و بدون تجربه پیروزی از دور گروهی کنار رفتند.

 

دو تیم هم‌گروه در دور مقدماتی

دو تیم در دور مقدماتی مسابقات، در یک گروه قرار داشته و به اندازه یکدیگر امتیاز کسب کردند اما دانمارک به سبب برتری در بازی رو در رو در قامت تیم صدرنشین گروه به آلمان رسید و اسلوونی هم بلیت پرواز مستقیم به یورو 2024 را رزرو کرد. آمار دو تیم در گروه مشابه بود و   از مجموع 10 بازی، 7 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست تجربه کردند.

اسلوونی پس از مجارستان (44 سال)، رکورددار طولانی‌مدت‌ترین صبوری برای حضور دوباره در مسابقات بوده و به مدت 24 سال برای دومین حضور در بزرگترین فستیوال فوتبال قاره اروپا لحظه‌شماری کرده. آنها در نخستین تجربه‌ در یورو 2000، مقابل نروژ و یوگسلاوی به تساوی دست یافتند اما طعم شکست را مقابل اسپانیا چشیده و از صعود به دور حذفی بازماندند.

 

ششکو امید اول شگفتی‌سازی

امید اسلوونی برای کسب امتیاز در این تورنمنت به بنیامین ششکو خواهد بود که با به میدان رفتن در خاک آلمان بیگانه نیست. ششکو با پیراهن لایپزیش در فصل گذشته بوندس‌لیگا 14 گل به ثمر رساند و در دور مقدماتی ستاره اول ترکیب تیم در مسیر صعود بود.

در طرف مقابل میدان اما بیشترین خطر از جانب راسموس هویلوند، حریفان دانمارک را تهدید می‌کند. مهاجم منچستریونایتد هر 7 گل ملی‌اش را در جریان رقابت‌ها مقدماتی یورو 2024 به ثمر رسانده. از جمله گل‌هایش می‌توان به هت‌تریک مقابل فنلاند اشاره کرد. راسموس بهترین گلزن دانمارک در دور مقدماتی بود و در میان بازیکنان تیم ملی کشورش بیشترین شوت را چه به سمت دروازه رقبا (23) و چه به سمت چارچوب (13) شلیک کرد و بیشترین امیدگل (5.2) را هم به ثبت رساند.

 

هفتمین مصاف تاریخ

این بدون شک نخستین تقابل تاریخ دانمارک و اسلوونی در تورنمنت‌های معتبر است و پیش از این 2  تیم در 6 دیدار دوستانه یا مقدماتی به مصاف یکدیگر رفته بودند که نتیجه  2 مصاف تیم‌ها در دور مقدماتی، ابتدا تساوی به میزبانی اسلوونی و سپس پیروزی دانمارک در خانه مقابل این تیم بوده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز