خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

واحدهای شهرک‌های صنعتی قزوین 250 میلیون دلار صادرات داشتند

واحدهای شهرک‌های صنعتی قزوین 250 میلیون دلار صادرات داشتند
کد خبر : ۱۳۳۷۵۰۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ارزش 250 میلیون دلار صادرات انجام داده‌اند.

به گزارش ایلنا، رضا صفاری با اشاره به صادرات توسط واحدهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: صادرات صورت گرفته توسط 70 واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود 300  میلیون تن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات، عمده اقلام صاداراتی بوده است.

این مسئول بیان کرد: یک میلیون و 500 هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده  است؛ در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد از تشکیل خوشه‌های صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین شکل گرفته است.

وی افزود: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند و بلغارستان هستند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

این مسئول تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2 هزار و 500 میلیون ریال و حضور هیأت‌های تجاری و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی است که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز