یادداشت مدیر روابط عمومی
تحقق جهش تولید؛ مستلزم روشنگری و مطالبه گری رسانهها
زیستن در دنیای امروز متأثر از اعتقادات، آگاهیها، باورها، تجارب و عاداتی است که رسانهها و تولیدات رسانهای در شکلگیری و تثبیت الگوهای فکری و رفتاریِ مبتنی بر آنها نقش مؤثر و انکارناپذیری دارند. کارکرد اثربخش رسانهها همواره در حوزه توسعه و پیشرفت آشکار بوده و جامعه توسعهیافته جامعهای تلقی میشود که رسانهها در آن، علاوه بر توجه به شاخصهای اقتصادی و صنعتی، به عنصر دانایی، آگاهی و خردورزی در سایه آموزش و نشر حقایق و واقعیات و ارتباطات و اطلاعات توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش ایلنا به نقل اتز روابط عمومی فولاد مبارکه، امروزه رسانه به معنای عام، شامل رسانههای گروهی و شبکههای اجتماعی، مهمترین نقش را در ساخت فرهنگ، آگاهیبخشی، ارزشسازی، پرسشگری، روشنگری و مطالبهگری در جامعه بر عهده دارد و اینها همه زیربنای تمدن و توسعهیافتگی است، در شرایطی که جریان رسانهای دنیای کنونی عمدتاً هم ازنظر سختافزاری و هم نرمافزاری در اختیار نظام سلطه و قدرتهای غربی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ بیامانی که میان اسلام و کفر و روایتهای حقیقت و دروغ وجود دارد، «جهاد تبیین» را یک فریضه واجب برای آشکار شدن حقایق، زدودن غبار بدفهمی و کجفهمی و تحریف و همچنین تشخیص اخبار و تحلیلهای غلط و مغرضانه از واقعیات و حقایق دانستند.
در جهاد تبیینِ مدنظرِ رهبر معظم انقلاب اسلامی، آرمانهای جمهوری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، وجدان کاری و انضباط اجتماعی، ارزش کار و کارگر و معرفی دستاوردها و کارآمدی نظام اسلامی و ظرفیتهای گوناگون کشور مورد تأکید قرار گرفته و بدون تردید معرفی موفقیتها و دستاوردهای صنعت و بهویژه صنعت فولاد، ازجمله مقولاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت و بهیقین جهش تولید در گرو حمایت رسانهها و ارتقای کمّی و کیفی تولیدات رسانهای برای معرفی دستاوردها و تلاشهای صنعتگران و امیدآفرینی در جامعه برای آیندهای روشن است.
رسانهها، مبلغان و هدایتگران عرصه تولید کشور هستند که عرفیسازی ارزشها، هنجارهای فرهنگی، اقتصادی و صنعتی را در جامعه نهادینه میکنند و با ترویج فرهنگ کار و تولید و تشویق مردم به مصرف کالای داخلی ، انگیزه و امید به رونق کسب و کارها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را تقویت می کنند.
همگان بر مسئله اهمیت تولید در کشور و نقش صنعت در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور اذعان دارند و با وجود آنکه سیاستها و اسناد بالادستی کشور نیز در همین راستا تنظیمشده، تولید و صنعت مورد بیمهری قرار میگیرد و موانع متعددی سد راه ارتقای کمّی و کیفی تولید وجود دارد که بخشی از آن همچون ناترازی انرژی و خاموشی گسترده برق کارخانهها را در ماههای اخیر شاهد بودیم . بدون تردید رسانهها با حساسیت و دقت، حقیقتطلبی و مطالبهگری، نیازهای صنعت را میشناسند و با حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در رسانههای تصویری، مکتوب و فضای مجازی، بدون تردید شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
شرکت فولاد مبارکه بهعنوان یکی از بزرگترین مجموعههای موفق صنعتی و اقتصادی در کشور، خود را وامدار ایران اسلامی و استقلال این کشور میداند و دستاوردهای کسبشده از زمان شکلگیری تا دریافت عالیترین رتبههای تعالی سازمانی را مرهون تلاشها و مجاهدتهای جهادگرانی میداند که دل درگرو پیشرفت انقلاب و ایران اسلامی نهادهاند و در مسیر پرفرازونشیب خود، رسانهها را حامیان اصلی مسیر توسعه کشور میدانند؛ چراکه بارها و بارها اثبات شده است که حمایتهای رسانه از تولید و صنعت بهطور مستقیم بر توسعه و پیشرفت شرکت تأثیر میگذارد؛ درعینحال شرکت فولاد میارکه حمایت از رسانههای فعال و پویا و اثربخش را مسئولیت اجتماعی خود میداند و در این راستا، ضمن حمایتگری، با بهرهگیری از هنرمندان و روزنامهنگاران توانمند و متخصص در مجموعه خود، فعالیتهای متعددی را در حوزه رسانه و در جهت نشر و تبلیغ خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی انجام داده است.