خبرگزاری کار ایران

نمایش «رویای سیاه» در شب مستند ایران معاصر

نمایش «رویای سیاه» در شب مستند ایران معاصر
کد خبر : ۱۴۹۷۶۷۹

دومین شب از شب‌های مستند بخارا با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و مجله بخارا در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن صنفی کارگردانان مستند سینمای مستند، مستند «رویای سیاه» ساخته اُرد عطارپور، در دومین شب از سلسله شب‌های مستند بخارا باعنوان «شب مستند ایران معاصر»، چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷در خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

در این رویداد که در چارچوب برنامه «شب‌های بخارا» برگزار می‌شود، استاد محمدعلی موحد مورخ و حقوقدان برجسته، حضور خواهند داشت و همراه علاقه‌مندان به تماشای «رویای سیاه» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور می‌نشینند. داریوش رحمانیان، محمدعلی بهمنی قاجار، غلامعلی مصدق، اُرد عطارپور و علی دهباشی، پس از نمایش فیلم و در پنل گفت‌وگو به‌همراه محمدعلی موحد به نقد وبررسی این مستند می‌پردازند.

«رویای سیاه» می‌کوشد به شیوه‌ای آرشیوی، از ابتدای کشف نفت در جهان و ایران با ما بگوید و روند دست‌درازی بیگانگان که با امتیاز دارسی در زمان قاجار صورت می‌پذیرد را تا قائله‌ی ملی شدن نفت و برکناری دکتر مصدق و کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را تا وقوع انقلاب و موقعیت متفاوت آن در سالهای پس از خیزش سال ۵۷ را به تصویر کشد.

این مستند بلند تاریخ نقش نفت در معادله‌های سیاسی و افت و خیزهای اجتماعی ایران را از دید محمدعلی موحد روایت می‌کند و در عین حال می‌کوشد پرتو دیگری بر بحث ملی شدن صنعت نفت بیفشاند و آن‌را فارغ از نگاهی تعصب‌آمیز به نقد بکشد.

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

دومین رویداد شب مستند بخارا، چهارشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز