خبرگزاری کار ایران

روایت ضرغامی از ماجرای مخالفت اولیه هیات دولت با لغو روادید کشورهای مختلف

روایت ضرغامی از ماجرای مخالفت اولیه هیات دولت با لغو روادید کشورهای مختلف
کد خبر : ۱۴۹۱۱۳۷

ضرغامی در همایش هفته صنایع‌دستی به ماجرای مخالفت اولیه هیات دولت با لغو روادید کشورهای مختلف اشاره کرد. او گفت: اعضای هیات دولت درحالی مخالفت خود را با لغو روادید اولیه با کشور روسیه اعلام کرد و به اتفاق آرا رای منفی دادند که به اعتقاد آنها با لغو روادید عزت ملی ایران زیر سوال می‌رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش هفته صنایع‌دستی که با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، وزیر میراث‌فرهنگی حل موانع مشکلات صنایع‌دستی را درحالی منوط به حمایت و پیگیری‌های رئیس‌جمهور شهید دانست که در حوزه گردشگری نیز پیگیری‌های رئیسی را عاملی مهم در جهت برداشتن موانع گردشگری و رفع ایران هراسی قلمداد کرد.

«عزت‌الله ضرغامی» اعلام کرد: رئیس جمهور شهید نگاه جدی به حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشتند در جلسه ای به ایشان گفتم، اگر می خواهید گردشگری رونق بگیرد و ایران هراسی که راه افتاده را خنثی کنید باید سخت‌گیری که در حوزه صدور روادید وجود دارد برداشته شود.

ضرغامی ادامه داد: طرح اولیه را با همکاری شهید امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه با لغو روادید کشور روسیه در جلسه هیات دولت مطرح شد که به غیر از من و امیرعبدالهیان که رای مثبت دادیم مابقی اعضای دولت به اتفاق آرا رای منفی دادند چراکه معتقد بود با لغو روادید یک طرفه ممکن است عزت ملی ایران زیر سوال برود.

او گفت: پس از توضیحاتی که به آقای رئیسی دادم و اعلام کردیم اگر کشوری مثل ترکیه در چنین جایگاهی از گردشگری قرار دارد با بیش از ۸۰ کشور لغو روادید یک طرفه دارد و گردشگری جزو صادرات محسوب می‌شود چراکه ارزآوری دارد با استقبال رئیس جمهور مواجه شد.

ضرغامی ادامه داد: در جلسه بعد به جای یک کشور لغو روادید یک طرفه ۳۰ کشور را در جلسه هیات دولت مطرح کردیم و برخلاف تصور اعضای دولت با حمایت رئیس جمهور این طرح به تصویب رسید.

او ادامه داد: ما می خواهیم درهای جمهوری اسلامی ایران به روی مردم دنیا باز شود ما می خواهیم بگوییم اینجا انقلاب شده مردم دنیا بدون توجه به تریبون های ایران هراسی بیایید از نزدیک کشور ما را ببینید.

وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد علیرغم اینکه ما هنوز مشکلاتی را در حوزه گردشگری داریم و برخی از خدمات اولیه به گردشگران ضعیف است اما با همین مقدار خدماتی که به گردشگران داده می‌شود نگاه گردشگران با دیدن ایران و مردمانش به کلی تغییر می‌کند و این دستاورد بزرگی است همچنین درحال حاضر ما با بیش از ۳ و نیم میلیارد یا نیمی از مردم دنیا لغو روادید داریم که این مسیر بسیار خوبی برای دستیابی به آینده گردشگری ایران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز