خبرگزاری کار ایران

روایت داستان نوجوان لبنانی مبتلا به سرطان و آرزوی سفر به مشهد

روایت داستان نوجوان لبنانی مبتلا به سرطان و آرزوی سفر به مشهد
کد خبر : ۱۴۳۰۰۴۴

محمد محمدی‌سرشت کارگردان مستند «من محمدحسن را دوست دارم» که در جشنواره «سینماحقیقت»، حضور دارد، می‌گوید این فیلم درباره یک نوجوان لبنانی است که در روستاهای جنوب این کشور زندگی می‌کند و مبتلا به سرطان بدخیم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدی‌سرشت کارگردان مستند «من محمدحسن را دوست دارم» درباره موضوع این مستند گفت: این فیلم درباره یک نوجوان لبنانی است که در روستاهای جنوب این کشور زندگی می‌کند و مبتلا به سرطان بدخیم است. در طی پروسه درمان این نوجوان اتفاقاتی رخ می‌دهد و او آرزو دارد که به ایران و شهر مشهد بیاید. این نوجوان به شکلی غیرمنتظره به مشهد می‌آید و داستان‌هایی برای او در ادامه رخ می‌دهد که شنیدنی و دیدنی است.

او با اشاره به این مساله که ایده مستند را یکی از خبرنگاران ایرانی حاضر در لبنان پیشنهاد داده، بیان کرد: از آنجایی که قصه ارتباطی با امام رضا (ع) دارد ما این ایده را به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارائه کردیم و موسسه هم ایده را پذیرفت و پای کار آمد. آقایان مجتبی احسانی و هاشم مسعودی هم تهیه‌کنندگی کار را به عهده گرفتند.

محمدی‌سرشت ادامه داد: روایت این مستند بیشتر بر دوش افراد مرتبط با شخصیت‌ اصلی داستان است که هر یک بخشی از زندگی او را روایت می‌کنند اما فقط صدای مصاحبه‌شونده‌ها روی تصاویر شنیده می‌شود.

کارگردان مستند «نفس‌خوار» درباره پروسه تولید «من محمدحسن را دوست دارم» توضیح داد: ما در ابتدا فقط یک خط خبر داشتیم و چندین ماه طول کشید تا پژوهش اولیه به اتمام برسد. بعد از آن یک سفر پژوهشی به لبنان داشتیم و در آنجا تلاش کردیم تا با تمام افراد مرتبط با داستان و قصه پژوهش را انجام دهیم. بعد از آن این پژوهش‌ها را تبدیل به روایت کردیم. در سفر بعدی که برای تولید به لبنان رفتیم توانستیم تصاویر اصلی را بگیریم.

محمدی‌سرشت در پایان درباره برگزاری جشنواره سینماحقیقت گفت: جشنواره سینماحقیقت معتبرترین جشنواره سینمای مستند ایران است. حضور در این جشنواره برای هر مستندسازی در هر سطح و سبکی یک نوع مزیت است. فضای خانه جشنواره کمک زیادی به مستندسازها می‌کند و فیلمسازان می‌توانند آثار همکاران خود را تماشا کنند. امیدوارم فیلم من هم بتواند ارتباط خوبی با مخاطبان جشنواره برقرار کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز