خبرگزاری کار ایران

جزییات همایش علمی «الهیات فرهنگ» اعلام شد

جزییات همایش علمی «الهیات فرهنگ» اعلام شد
کد خبر : ۱۴۲۵۹۳۸

داود ضامنی دبیر علمی همایش علمی «الهیات فرهنگ» جزییات برگزاری این همایش را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده، داود ضامنی دبیر علمی این همایش اظهار داشت: همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همایش علمی «الهیات فرهنگ» با حضور صاحبنظران و چهره‌های برجسته علوم انسانی از ۴۳ سال خدمات علمی همایون همتی در حوزه فرهنگ، فلسفه، عرفان، الهیات و دین‌پژوهی تجلیل می‌شود.

وی گفت: در یکصد سال گذشته گفتگو پیرامون نسبت دانش الهیات و دانش فرهنگی در جهان مسیحیت بسیار رواج داشته است. اما متأسفانه در کشور ما چه در بین اساتید و صاحبنظران حوزوی و چه نخبگان دانشگاهی گفتگوهای بینارشته‌ای در حوزه الهیات، فلسفه و فرهنگ رو به افول بوده است؛ با وجود گسترش رشته‌های دانشگاهی همچون مطالعات فرهنگی، مدیریت فرهنگی و سیاستگذاری فرهنگی شاهد این هستیم که در سرفصل هیچ یک از این دروس به مباحثی همچون فلسفه فرهنگ و الهیات فرهنگ آنطور که باید و شاید پرداخته نمی‌شود.

این پژوهشگر افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سال‌ها آنقدر درگیر مباحث سیاستگذاری شده که از پرداختن به مباحث بنیادین نظری و تعمیق آن‌ها در محافل علمی و آکادمیک غافل شده است. فقر علوم انسانی در کشور ما به دلیل قطع ریشه‌های آن از علوم مادر خود یعنی دانش فلسفه و الهیات است.

وی در ادامه گفت: یکی از معدود اساتید، مترجم و پژوهشگری که در ۴۰ سال گذشته خدمات شایانی به توسعه دانش الهیات در کشور ما کرده، همایون همتی است، وی با تألیف و ترجمه آثار برجسته‌ترین الهی‌دانان جهان برای جامعه علمی کشور، زمینه آشنایی دانشجویان، اساتید و طلاب علوم دینی را با آراء و اندیشه‌های متفکران برجسته الهیات در جهان معاصر را فراهم کردند.

از همایون همتی تاکنون بیش از ۴۰ کتاب و ۲۵۰ مقاله در حوزه فلسفه، عرفان، الهیات مسیحی، عرفان‌های جدید، دین‌پژوهی و… منتشر شده است که بناست به همت فرهنگسرای خانواده و حوزه هنری انقلاب اسلامی آیین تکریم و بزرگداشتی با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و علمی روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ساعت ۱۵ برگزار شود.

ضامنی افزود: خوشبختانه در این رویداد فرهنگی که به مناسبت سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود نهادها و دستگاه‌های مختلفی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، بنیاد ملی نخبگان، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، انتشارات سوره مهر و… مشارکت دارند.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز