خبرگزاری کار ایران

واکنش حوزه‌‌های علمیه ایران، نجف و الازهر به جنایات رژیم صهیونیستی

واکنش حوزه‌‌های علمیه ایران، نجف و الازهر به جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر : ۱۴۰۸۸۴۳

حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه الازهر مصر و حوزه نجف به حمله‌ی ددمنشانه‌ی رژیم صهیونیستی در محکومیت انفجار بیمارستان المعمدانی در غزه و کشتار هولناک مردم فلسطین به دست نیروهای اشغالگر بیانیه‌هایی منتشر کردند.

به گزارش ایلنا، حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به حمله وحشیانه به بیمارستان در غزه، درس‌های روز چهارشنبه را تعطیل و اعلام عزای عمومی کرد.

در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین اعرافی (مدیر حوزه‌های علمیه) آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

درد جانسوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت؛ این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.

حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاسی به رهبری معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی و مراجع عظام دامت برکاتهم، ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین و محور مقاومت و خانواده‌های شهدای غزه و مقاومت فلسطین و لبنان، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایتِ کم‌نظیر اعلام و امت اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و علما و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و همه ادیان و مذاهب و جهان را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یک‌پارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا می‌خواند و به مجامع بین‌المللی هشدار می‌دهد تا به قتل عام کودکان و زنان و بیماران و بی‌گناهان پایان دهند و به غاصبان سرزمین‌های اسلامی و پشتیبانان آنان اخطار می‌دهد که چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت نابود خواهند شد و بدانند روزگار سازش و تسلیم به پایان رسیده و عصر بیداری و جهاد و شهادت و پیروزی فرارسیده است.

به همین مناسبت و برای اظهار خشم انقلابی و همبستگی با مصیبت زدگان دلاور فلسطین فردا چهارشنبه دوم ربیع‌الثانی، مطابق ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ از سوی مراجع عظام و شورای‌عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در حوزه‌های علمیه عزای عمومی اعلام و درس‌ها تعطیل خواهد بود.

پیروزی اسلام و مسلمانان و محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه و شکست مستکبران و صهیونیسم را از خداوند متعال خواستارم.

دانشگاه الازهر نیز از مسلمان خواست با تمام قدرت با جنایت رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

در متن بیانیه الازهر آمده است:

 «ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر اروپایی- آمریکایی تجدید نظر اساسی کنند و فلسطینی‌ها باید اعتماد کنند که غرب با همه ظرفیت‌های نظامی و ماشین‌های ویرانگر خود، وقتی با شما روبرو می‌شود، ضعیف و ترسیده است. او در سرزمینی جز از سرزمین خود می‌جنگد و از عقاید و ایدئولوژی‌های منسوخ و کهنه دفاع می‌کند که به مایه خنده تبدیل شده اند.»

الازهر بر ضرورت مقابله با غرب و اشغالگران با استوار ماندن در برابر حملات وحشیانه این رژیم وحشی و بربر تاکید کرد و گفت امت باید با قدرت، پول و ثروتی که خداوند به آن عطا کرده در حمایت از فلسطین و مظلومان آن خرج کند. مردم فلسطین با دشمنی روبرو هستند که وجدان و احساس و شعور را از دست داده و به انسانیت و اخلاق و همه معارف رسولان و پیامبران پشت کرده است. »

حوزه نجف نیز با اعلام عزای عمومی، دروس خود را لغو کرد.

حوزه علمیه نجف در بیانیه خود تاکید کرد: «ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها با حمایت تعدادی از کشورهای بزرگ در ارتکاب این جنایات علیه بشریت، عواقب بسیار سنگینی  در سطح منطقه‌ای و جهانی در پی دارد.»

حوزه نجف از تصمیم‌گیرندگان خواست تا به این موضوع توجه کنند و همه تلاش کنند تا فوراً ماشین ظلم صهیونیستی را از ادامه تخریب مردم فلسطین بازدارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز