خبرگزاری کار ایران

مؤسس پیشخوان ملی مطرح کرد:

خلق زنجیره‌‌ای از تولید و توزیع طلا با همکاری دو سامانه «ملی گلد» و «ملی استارتاپ»

خلق زنجیره‌‌ای از تولید و توزیع طلا با همکاری دو سامانه «ملی گلد» و «ملی استارتاپ»
کد خبر : ۱۴۸۹۶۸۱

مؤسس پیشخوان ملی در خصوص کارکرد سامانه«ملی گلد» که طی ماه های گذشته به عنوان نهمین زیرمجموعه موسسه پیشخوان ملی فعالیت خود را آغاز کرده، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، هدایت‌اله سلیمی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این سامانه یک فرایند مشارکت بر پایه طلا که از تولید تا توزیع را در بر می‌گیرد برای نخستین بار در ایران طراحی شده که در حال اجرا قرار دارد.

مؤسس پیشخوان ملی با بیان اینکه مدت زمان زیادی صرف طراحی و تعریف ساختار یک زنجیره متشکل از تولید تا توزیع طلا در سامانه «ملی گلد» شده است، افزود: طلای آبشده 18 عیار در کارگاه های طرف قرارداد سامانه، به زیورآلات طلایی تبدیل می‌شوند و نهایتا به فروشگاه های آنلاین و فیزیکی طلا و جواهرات عرضه می‌شود و مستقیم به فروش و به دست مصرف کننده می‌رسد و با امر تبدیل و توزیع، طلای خام ارزش افزوده‌ای در قالب اجرت ساخت و سود تعیین شده صنفی، پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای دقیق این زنجیره تولید و توزیع، توسط سامانه «ملی گلد» مدیریت می‌شود و در طی آن دو ارزش افزوده ناشی از اجرت ساخت و سود توزیع به این طلای خام اضافه می‌شود و نهایتا طلای خام یا آبشده پس از انجام این فرایند در حدود 15 درصد سودآوری خواهد داشت.

مؤسس پیشخوان ملی تصریح کرد: از آنجا که از طلا به عنوان یک سرمایه پایدار یاد می‌شود، برخی افراد با خرید طلا سعی در حفظ ارزش پول خود دارند اگرچه نمی‌توانند سودآوری خاصی کسب کنند اما سامانه «ملی گلد» بستر مشارکت و حضور مردم در زنجیره تولید و توزیع طلا را فراهم کرده است.

به گفته سلیمی، یک کاربر می‌تواند سرمایه خود را به طلا تبدیل و ضمن حفظ ارزش و محافظت آن در برابر آسیب‌های تورمی، یک درآمد هم کسب کند و در واقع سرمایه‌گذاری امنی انجام دهد که سودآوری و حفظ ارزش پول توام با یکدیگر محقق می‌شود و این یکی از بهترین مدل‌های سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه طلا، یک سرمایه‌گذاری پایدار است، هیچ ریسکی نیز متوجه افراد نیست.

مؤسس پیشخوان ملی این را هم اضافه کرد که اگرچه تبدیل طلای خام به جواهرات کار سختی نیست اما فروش، کاری مشکل است که این مهم با همکاری سامانه «ملی استارتاپ» انجام می‌شود.

وی در خاتمه سخنانش یادآور شد: این فرآیند توسط مجموعه شرکتهای پیشخوان ملی که عمدتا در حوزه فناوری‌های نوین مالی فعالیت می‌کند، پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز