در جلسه رونمایی از کتاب توییتری شدن سیاست مطرح شد؛
ظریف در فضای خشن توییتر در زمان ترامپ توانست فرهنگ نجابت را به این عرصه بکشاند
جلسه رو نمایی از کتاب توئیتری شدن سیاست با حضور محمد جواد ظریف معاون راهبردی رییس جمهور، هادی خانیکی و محمد فاضلی عصر امروز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه رو نمایی از کتاب توئیتری شدن سیاست با حضور محمد جواد ظریف معاون راهبردی رییس جمهور عصر امروز برگزار شد، هادی خانیکی در این نشست گفت: جامعه ارتباطی و سیاسی ما سخت مدیون فعالیتهای دکتر ظریف است که در عرصه حل مشکلات سیاسی اعتباری برای کشور هستند. آقای دکتر ظریف کسی بود که در فضای خشن توییتر آن هم زمان ترامپ توانست فرهنگ نجابت را به این عرصه بکشاند.
وی افزود: آقای فاضلی کسی است که متاسفانه دانشگاه ایشان را از دست داد ولی توانست در فضای مجازی دغدغه خود را مطرح کند.
خانیکی با بیان اینکه در شرایط امروز نام ایران، ایلان ماسک و ترامپ به نوعی گره خورده است، گفت: من در مقدمه این کتاب سعی کردم دغدغههای خودم را بگویم. من در مرز میان دانشگاه و کنش سیاسی سعی کردم از دانشجویان خود بیاموزم و عقب نیفتم. ما از مرحله رسانهای شدن سیاست گذشتیم به توییتری شدن و شبکهای شدن سیاست رسیدم.
وی تصریح کرد: توییت عاملیت پیدا میکند برای اطلاع رسانی سیاست به مردم. حضور این پلتفرم ارتباطات سنتی را به چالش میکشد و از سویی ویژگی های خود این پلتفرم است که با کاراکترهای کوچک اخبار را می رساند و گاهی تبدیل به مسائل شعاری می شوند. تأثیر توییتری شدن سیاست در ارتباطات سیاسی خود یک تحول را ایجاد میکند. دنیایی از بیم و امید را ایجاد میکند. این دسترسی مستقیم که درعرصه سیاست در توییتر است و بدون معضلات سنتی اخبار را به مردم مخابره میکند و از نظر ارتباطی یک پدیده جدی را به وجود آورده است. پدیده تیکههای صوتی، پدیده ای است که این تیکههای کوچک جای گفتوگوی مفصل را میگیرد و به واسطه آنها گفتمان ساخته میشود اما جای سوال است که این توییت ها میتواند باعث ساخت گفتمان شود. اینکه شعارهای ساده به جای مطالب مینشنید، میتواند منجر به کاهش آگاهی عمومی شود. این بستگی به افرادی که دارد از آن استفاده میکنند، اینکه چقدر آن شخص بتواند به آن غلبه کند و تحت تاثیر آن قرار نگیرد.