خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به طبس می‌رود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به طبس می‌رود
کد خبر : ۱۵۴۰۶۶۶

سخنگوی دولت چهاردهم از سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به طبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: معا‌ون زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز جمعه به طبس سفر خواهد کرد و با خانواده‌های داغداری که در حادثه طبس عزیزانشان را از دست دادند، دیدار خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: بسته حمایتی به تصویب دولت رسیده که در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد. امیدواریم با ارائه این بسته، کمی از فشار روحی این عزیزان کاسته شود. فقط مشکل فقدان داشته باشند و مشکلات معیشتی و سایر موضوعات تا حدودی مرتفع شود.

مهاجرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: طی هفته‌ای که گذشت ما اولین حضور رئیس‌جمهور را  در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که رئیس این جلسه شخص رئیس‌جمهور هستند، داشتیم.

سخنگوی دولت در رابطه با پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش، تصریح کرد: پرداخت ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم که با زحماتی که سازمان سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی و خود وزارت آموزش و پرورش کشیدند، الحمدالله این مهم انجام شد.

مهاجرانی گفت: نکته دیگر امروز ، تصویب سه استاندار توسط وزارت کشور و هیئت وزیران بود که در واقع در معرض رأی اعتماد قرار گرفتند و خوشبختانه موفق به کسب رأی اعتماد شدند. به ترتیب حروف الفبا، برای استان خراسان رضوی، جناب آقای غلامحسین مظفری، برای استان فارس آقای حسین علی امیری و برای استان یزد آقای محمدرضا بابایی به عنوان استانداران استان‌ها منصوب شدند. ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استانداران سابق، این سه عزیز فرصت مسئولیت را پیدا کردند.

وی ادامه داد: مصوبات مربوط به موضوعات پیرامونی به دلیل کمبود زمان مورد بررسی قرار نگرفت. چند موضوع دیگر نیز مورد گفتگو قرار گرفت که یکی از آن‌ها موضوع فیلترینگ بود که وزیر محترم در حال پیگیری آن هستند. همچنین فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور بر همان عهدی که بستند، پایبند هستند و تلاش می‌کنند مسائل را مرتفع سازند. موضوع پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز از دیگر مواردی است که در حال بررسی بوده و ان‌شاءالله تلاش خواهد شد تا این موضوع حل گردد.

مهاجرانی در رابطه با سفرهای آتی رییس جمهور، بیان کرد: برنامه سفرهای ریاست جمهوری  در حال طراحی است. پس از سفرهای اخیر رئیس‌جمهور به نیویورک و قطر و سفری که جمعه پیش رو خواهند داشت، سفرهای استانی نیز در دست برنامه‌ریزی خواهد بود. این سفرها در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی می‌شود، با این تأکید که نباید صرفاً به وعده‌دادن اکتفا کنیم، بلکه باید پشتوانه و امکان تحقق آن وعده‌ها وجود داشته باشد. این نکته حائز اهمیت است که اگر دولت وعده‌ای را بدهد و نتواند آن را محقق کند، ممکن است در کوتاه‌مدت احساس خوشحالی ایجاد کند، اما در درازمدت منجر به خدشه‌دار شدن اعتبار دولت و آسیب به روابط دولت و ملت خواهد شد. ان‌شاءالله در سفر پیش‌رو، ایشان دیدارهای چندجانبه‌ای خواهند داشت و پس از بازگشت، توضیحات مفصل‌تری ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به ناترازی‌های موجود، تصریح کرد:  اگر بخواهیم به مردم غیرواقعی بگوییم، کار اشتباهی انجام داده‌ایم. ناترازی‌های جدی وجود دارد، اما همان‌طور که دولت و آقای دکتر پزشکیان قول داده‌اند، هیچ اقدامی پیش از انجام کارهای کارشناسی صورت نخواهد گرفت. اتفاقی که در مورد بنزین افتاد، به دلیل حجم زیاد تقاضای ناشی از حمله موشکی ایران بود که باید به‌نوعی مدیریت می‌شد. اما تأکید می‌کنم که تمام موضوعات بر اساس قول آقای رئیس‌جمهور پس از انجام کارهای کارشناسی پیگیری خواهد شد و ما مشغول طراحی همین سازوکار هستیم. ان‌شاءالله پس از رسیدن به نتیجه، خدمت شما اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بازار ارز، تغییرات بسیار کمی مشاهده شد؛ تغییر دو یا سه هزار تومانی در بازار آزاد ارز، به‌واقع تغییر زیادی نبود و می‌توان گفت بازار دچار نوسانات جدی نگردید. اما تمامی این مسائل به سیاست‌های کلی دولت برمی‌گردد که در راستای بسته اقتصادی در حال پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز