خبرگزاری کار ایران

اسکندری در گفت‌گو با ایلنا:

سید حسن نصرالله تبدیل به یک رهبر منطقه‌ای شده بود/ ایران باید در استراتژی هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کند

سید حسن نصرالله تبدیل به یک رهبر منطقه‌ای شده بود/ ایران باید در استراتژی هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کند
کد خبر : ۱۵۳۵۸۰۸

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جمهوری اسلامی باید در استراتژی هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کرده و بیشینه بازدارندگی هسته‌ای ایجاد کند. پاسخ به اقدامات جنون آمیز صهیونیست‌ها باید گسترده و موثر باشد به خصوص که ساکنین اراضی اشغالی عموما نظامی، مسلح و اشغالگر محسوب می‌شوند.

صالح اسکندری فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی ترور شهید سیدحسن نصرالله و تاثیر این اقدام در منطقه گفت: شهادت سید حسن نصرالله خسارت بزرگی برای جبهه مقاومت بود. سید حسن نصرالله در بیش از سه دهه گذشته پس از شهادت سید عباس موسوی علاوه بر رهبری حزب الله لبنان تبدیل به یک رهبر منطقه‌ای شده بود و بعد از شهادت حاج قاسم‌ سلیمانی نقش فرماندهی جبهه مقاومت و ارتقای نقش حزب الله لبنان به یک نیروی پیشران در کشورهای محور مقاومت را بر عهده گرفته بود.

وی افزود: البته این خسارت در رهبری جبهه مقاومت به معنای آسیب جبران‌ناپذیر در سازمان جبهه نیست. سازمان جبهه مقاومت یک ساختار منطقه‌ای و بین‌المللی است. سازمان جبهه جوان، زاینده و رو به آینده است. این سازمان چشم انداز و ماموریت مشخص دارد. وحدت ساحات در جبهه مقاومت مولد یک پدیده نوین در معادلات ژئوپلتیک منطقه و نظم جدید غرب آسیا و شمال آفریقا شده است که موجودیت رژیم صهیونیستی را در دهه آینده با چالش جدی روبرو می‌کند.

وی تصریح کرد: رژیم هدف خود در شهادت سید حسن نصرالله و ضربات اخیر به سازمان فرماندهی حزب الله را ساماندهی جبهه شمال و بازگرداندن آوارگان صهیونیست به مناطق شمالی اراضی اشغالی عنوان می‌کند. این در حالی است که اهداف سازمان جبهه مقاومت فراتر از جبهه شمال است.

این فعال سیاسی افزود: رژیم بعد از گذشت یک سال، هنوز نتوانسته پیروزی راهبردی داشته باشد. منظور از پیروزی راهبردی آن است که بتواند اهداف اصلی‌ از آغاز جنگ را به دست بیاورد. آزادی اسرای صهیونیست، شکست کامل حماس، بازگرداندن آوارگان صهیونیست در شمال و جنوب اراضی اشغالی، شکست و از بین بردن قدرت موشکی حزب الله جزو اهداف راهبردی است که کابینه جنگ نتانیاهو نتوانسته هیچ کدام از آنها را محقق کند. بعید است در یک سال آتی نیز رژیم بتواند به اهداف راهبردی خود دست پیدا کند چراکه اقدامات و ضربات اخیر رژیم به سازمان جبهه مقاومت به سرعت قابل ترمیم است و از طرفی منجر به تشدید حملات جبهه مقاومت به مواضع صهیونیست ها خواهد شد و دستیابی رژیم به اهداف اصلی‌ خودش را سخت تر می کند. 

اسکندری درباره پاسخ ایران و حزب الله لبنان به عملیات ترور شهید سیدحسن نصرالله گفت: نوع واکنش جمهوری اسلامی به ترور اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و سایر فرماندهان جبهه مقاومت، تابعی از متغیرهای مختلف است. منتهی از منظر راهبردی باید این انتقام و خون‌خواهی به شکل موثر در وقت مقتضی صورت پذیرد.

این فعال سیاسی در ارزیابی پیام رهبر انقلاب درباره آینده حزب الله گفت: مسئله وحدت نخبگانی، سخن واحد مردم، سیاسیون و فرماندهان نظامی ذیل تدابیر فرماندهی کل قوا موضوع حیاتی است و پیوست رسانه‌ای رژیم پس از ترور سید حسن نصرالله، اختلاف افکنی در داخل ایران و هواداران مقاومت در جهان اسلام است. این توطئه با وحدت کلمه خنثی می‌شود و کسی حق ندارد جریان و گروه دیگر را مقصر جلوه دهد. ما در دوران دفاع مقدس و سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب روزهای سخت‌تری را سپری کرده‌ایم که رمز پیروزی ما در این شرایط سخت، وحدت کلمه ذیل تدابیر رهبری بوده است.

وی افزود: نکته دیگر مسئله بازدارندگی ایران در افق ۱۰ سال آینده، با توجه به تحولات ژئوپلتیکی در منطقه و استیصال رژیم صهیونیستی در سال‌های پیش رو است که با توجه به سبوعیت این رژیم، ممکن است دست به اقدامات جنون آمیز بزند و لذا جمهوری اسلامی باید در استراتژی هسته‌ای خود تغییراتی ایجاد کرده و بیشینه بازدارندگی هسته‌ای ایجاد کند. پاسخ به اقدامات جنون آمیز صهیونیست‌ها باید گسترده و موثر باشد به خصوص که ساکنین اراضی اشغالی عموما نظامی، مسلح و اشغالگر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز