خبرگزاری کار ایران

زاکانی در دومین مناظره انتخاباتی:

به صحبت‌های پورمحمدی توجه نکنید/ آدرس‌هایی که می‌دهند غلط است

 به صحبت‌های پورمحمدی توجه نکنید/ آدرس‌هایی که می‌دهند غلط است
کد خبر : ۱۴۹۶۲۲۹

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به این صحبت‌هایی که آقای پورمحمدی می‌کنند توجه نکنید. آدرس‌هایی که می‌دهند غلط است و کل این شعارها قبلا داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حوادث اخیر تلخ را تسلیت عرض می کنم. مردم، ما کشوری ثروتمند هستیم مشکل این است که ثروت را درست تقسیم نمی‌کنیم. به این صحبت‌هایی که آقای پورمحمدی می‌کنند توجه نکنید. آدرس‌هایی که می‌دهند غلط است و کل این شعارها قبلا داده شده است.

وی ادامه داد: یارانه خانوار در حوزه بنزین گاز و برق درست در کشور توزیع نمی‌شود ما بسته‌ای داریم به نام رفاه و یارانه طلایی هم داریم ناظر به معیشت، مسکن، تفریح و سلامت بسته‌ای را ارائه خواهیم کرد. ما یک یارانه طلایی داریم که مابه ازای مصرف انرژی کل خانوار در بخش خانوار نه تولید و خدمات و فقط در بخش خانوار در نظر بگیریم به هر خانواده سه نفره معادل اعتبار آن ۲۰ گرم طلا داده می‌شود که در سال ۱۱۰ میلیون یارانه دارد و اعتبار به طلاست نقدینگی را زیاد نمی‌کند اسباب صرفه جویی را فراهم می‌کند.

زاکانی تصریح کرد: به میزان انتقال سوخت‌های فصیلی و استفاده از سوخت‌های نوین سود بیشتر می‌شود و همه ملت ثروتمند می‌شوند ما چرا دلمان نمی‌خواهند مردم ثروتمند شوند و به میزان صرفه‌جویی سود کنند برق هم که صرفه‌جویی می‌شود در بخش تولید قرار می‌گیرد البته یارانه انرژی بخش تولید هم در جای خودش باقی می‌ماند و کل مردم ثروتمند می‌شوند.

وی ادامه داد: فقر مطلق هم از این روش ریشه کن می‌شود صددرصد مردم بهره ‌مند می‌شوند و اگر کسی علاقه به مصرف زیاد داشت می‌تواند بگیرد و تنظیم‌گر آن نیز دولت است اسراف در کشور پرونده‌اش بسته می شود این راه روشنی است هدیه به خانواده ها به ویژه زنان و دختران است. از ابتدای دولت هم برای خانواده‌ها حساب ویژه باز می شود و این پول برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

دولت پزشکیان همان دولت آقای روحانی است

زاکانی در بخش دوم مناظره گفت: این نموداری است که نشان می‌دهد از ابتدای دولت خدمت نفری ۲۲ میلیون در سال یارانه انرژی طلا به مردم داده خواهد شد و فقر مطلق ریشه کن می‌شود دهک اول بیش از دو برابر شرایط ویژه پیدا می‌کند الا کسانی که بخواهند صرفه جویی نکنند بنزین سه هزار تومانی حذف و ۱۵۰۰ تومان خواهد شد و سایر قیمت‌ها تغییر نمی‌کند. از نظر کارشناسی پرداخت در انتهای زنجیره غلط است و به ما قبل آخر باید داده شود و تصفیه شود.

وی درباره حرف‌های پورمحمدی گفت: آدرس غلط می دهند نکات جدی را بگذارید در زمان خودش صحبت کنیم مشاور آقای پزشکیان گفتند که در دولت آقای رییسی سه سال فلاکت بود. آقای پزشکیان خودشان باید پاسخگو باشند به جای مطالبه و توصیه اخلاقی. دوره ۸ ساله آقای روحانی کشور را به باد داد و سه سال آقای رییسی بالاتر و موثرتر است. در دوران آقای روحانی همین ژنرال های اقتصادی ۹۲ مردم را بیچاره کردند و مسکن مهر را مزخرف خواندند اما امروز در ستاد آقای پزشکیان هستند گفتند با فساد مبارزه می‌کنیم برادر آقای رییس جمهور به واسطه پرونده‌های فساد احضار شد گفتند اعلام جنگ می‌کنیم بردار معاون اول رییس جمهور را به دلیل قاچاق ارز  گرفتند. وعده ۱۰۰ روزه دادند و بعد گفتند مگر می‌شود در صد روز کاری کرد و به شعور مردم توهین کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خسارت‌های متعددی در این ایام به کشور زده شد، ادامه داد: وقتی از درون اتاق های شیشه‌ای و ماشین‌های آنچنانی مسیر را دنبال کردند، ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی در سال ۹۲ بود دولتی که تحویل دادند هزار و ۳۰۰ همت بدهی داشت در واقع بودجه یک سال را پیش خور و دولت را بدهکار کردند.

وی تصریح کرد: وقتی همه چیز ناظر به توافق با آمریکا شد معلوم شد سر شما را هم کلاه می گذارند. حادثه معدن یورت که اتفاق افتاد پدر یکی از قربانیان گفتند ما رییس جمهور نداریم راست گفت هشت سال کشور رییس جمهور نداشت وقتی قطار تبریز آتش گرفت ۴۵ نفر فوت شدند وزیر آن دولت که در ستاد آقای پزشکیان هستند اعلام کردند که مردم بیمه اند، انگار مردم محتاج هستند و اگر بیمه باشند و بسوزند اشکالی ندارد. آقای پزشکیان که به ایشان خیلی هم علاقه دارم همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر را دنبال می‌کنند.

ترامپ هراسی پورمحمدی راه به جایی نمی‌برد/  پورمحمدی: اگر کسی هم بخواهد مقابل ترامپ بایستد ما هستیم

زاکانی در بخش سوم مناظره گفت: از توصیه‌های اخلاقی پزشکیان تشکر می کنم و اگر دعوایی هست بر سر حقوق مردم است.

وی در پاسخ به پزشکیان که گقت ما با کارهای خود پدر مردم را درآورده‌ایم، گفت: شما پدر مردم را درآورده‌اید ما در نیاوردیم و باید به مردم بگویید چه کار کرده اید و پاسخگو باشید.

وی خطاب به پورمحمدی گفت: ترامپ هراسی آقای پورمحمدی راه به جایی نمی‌برد دوره عوض شده است.

پورمحمدی خطاب به زاکانی گفت: شیوه مدیریتی من نشان داده است که جزو قوی‌ترین عناصر این کشور در مواجه با دشمن بوده ام با منافقان و ضد انقلاب و با دشمن خارجی قوی‌ترین بوده‌ایم در حالی که نصف آن را هم نمی توانیم بگوییم که چه کارهایی برای امنیت مردم کرده ایم. از این بیانات نفرمایید به وقتش همه را توضیح می دهیم اگر کسی هم بخواهد مقابل ترامپ بایستد ماها هستیم و در آینده ثابت خواهد شد.

زاکانی در ادامه گفت: وقت من است بعد ایشان توضیح دهند که با اسنادی اس اف او چه کار کردند اسنادی که به دفتر ایشان آمد و بایگانی شد بعد با هم بحث می کنیم ما با شما حالا کار داریم درباره اسناد کرسنت.

مشکل دارو با دستور حل نمی‌شود

وی در بخش بعدی صحبت های خود گفت: جناب آقای قاضی زاده به یاد دارند که در هیات دولت مکرر در حوزه سلامت صحبت می‌کردم و ۴ یا ۵ بار در این باره صحبت کردم که این حوزه نیازمند تحول بزرگ است. گام به گام مسیر درست را برویم. حوزه سلامت فراتر از بخش بهداشت و درمان است و شورای عالی سلامت به ریاست جمهوری باید همه دستگاه‌ها را ملکف کند که در این مسیر گام بردارند.

زاکانی با اشاره به موضوع دارو گفت: مشکل دارو با دستور حل نمی‌شود، نمی‌توان به کارخانه داروسازی گفت که ضرر بده یا چیزی را تولید کن که ما میخواهیم. ناظر به شیر خشک دوستان هم بیان کردند ما ورود کرده‌ایم و در دولت هم بحث شد، مسیر معلوم است و باید اقداماتی صورت بگیرد اصلاح بیمه‌ها یک امر قطعی است و فساد در حوزه سلامت و زیر میزی در این حوزه باید پیگیری شود.

وی در بخش پایانی صحبتش در این بخش گفت: نکته‌ای خارج از موضوع سلامت است بیان شد و آن هم درباره فروش نفت بود. آقای پزشکیان اطلاعات شما نادرست است امروز عربستان و عراق از ما بیشتر کوئن برای فروش نفت می‌دهند، این عدد ۳۰ درصد نیز که آقای پزشکیان گفتند نادرست است و عدد کمتر از این موضوع است.

قوی ترین وزیر کابینه‌ام وزیر آموزش پرورش خواهد بود

زاکانی در بخش بعدی مناظرات درباره برنامه‌هایش درخصوص نظام آموزش کشور گفت: آینده کشور در نظام تعلیم و تربیت کشور مشخص خواهد شد تعلیم و تربیت کشور نظم پیشران است و از خانواده شروع می‌شود در مسجد مدرسه دانشگاه حوزه و رسانه و تمام ساحت‌هایی که انسان می‌تواند بیاموزد یا بیاموزاند ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: رکن آموزش و پرورش یک اساس ویژه دارد که نقش خاصی را می‌تواند در آینده کشور ادا کند لذا هر کسی می‌خواهد به آینده کشور نگاه کند به حوزه آموزش و پرورش نگاه می‌کند. حوزه تعلیم و تربیت فراتر از آموزش و پرروش است در آموزش و پرورش مشکلات فراوانی وجود دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه نگاه را باید آموزش و پرورش تغییر داد و باید نگاه به آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری باشد در آموزش و پرورش شروع کار باید از کلاس باشد نه از ستاد. در کلاس مهمترین رکن معلم و دانش آموز است و فقط محتوا نیست باید به معلم رسید و به دانش آموز حق داد تا صحبت کند و پاسخ معتبر خود را بگیرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: معلم باید منزلت، معیشت و جایگاه داشته باشد و رشدش و تمام ابعاد آنگونه حفظ شود تا معلمی در تاج اشتغال کشور بنشیند و در نقطه برتر منزلتی قرار داشته باشد سند تحول در حوزه عدالت آموزشی است و ساحت 6 گانه را در نظر گرفته است تا بتواند در حوزه محتوا و مسائل مختلف وظیفه خود را ایفا کند اقدامات اساسی در این حوزه فقط نباید در کلاس و این مباحث آموزشی خلاصه شود.

وی ادامه داد: در واقع یک نگاه به مدرسه نگاه مکانیکی است مانند خط تولید ماشین همه دانش آموزان برابر هستند و نگاه دیگر هم پرورش و دقت است مانند گلخانه‌ای که هر کسی بذر خود را می کارد و خودش با خودش مقایسه می‌شود و آموزش و پرورش باید روی این نقطه بایستد و موضوعات مختلف را برای دانش آموز خلق کند که جز از طریق معلم توانمند نمی‌شود لذا باید آموزش و پرورش در محور کانون تحولات کشور قرار بگیرد قوی ترین وزیر کابینه‌ام وزیر آموزش پرورش خواهد بود. مشکلات متعدد معلمان مانند معیشت و مسکن و ... از طریق صندوق ذخیره می‌شود این‌ها را حل کرد متاسفانه اداره سیاسی و غیرحرفه‌ای این صندوق را به مسیر اشتباهی برده است توجه بنده به عنوان رکن اساسی در دولت نگاه سرمایه‌گذاری به آموزش و پرورش است و به بهترین نحو انجام خواهم داد.

نمی‌شود استاد سال اول ۱۴ میلیون حقوق بگیرد و کسی که خارج از دانشگاه کار می‌کند بیش از او بگیرد

زاکانی در ادامه این مناظره گفت: دو نکته از بحث آموزش و پرورش مانده است و آن این است که با توسعه فناوری می‌توان این عدالت را توسعه داد و بسیاری از ضعف‌های آموزش و پرورش در حوزه کالبدی را برطرف کرد. این اراده به بهترین نحو می‌تواند تسری پیدا کند مدیریت محلی مانند شهرداری باید پشت آموزش و پرروش قرار گیرند تا با پیوستگی ایجاد زمینه مطلوبیت مدارس دولتی ما را برتر از مدارس خصوصی کنند این ایده بزرگی است که جز از طریق کلاس درس و احترام به معلم و دانش آموزش نمی‌توانید پیدا کنید.

وی درباره آموزش عالی و حوزه فناوری گفت: اعتقاد بنده این است که دو زیست بوم را باید پیش ببریم زیست بوم نوآوری باید به شدت توسعه پیدا کند و ما نیازمند زیست بوم اندیشه ورزی هستیم که هیچ نخبه‌ای در ایران خودش را بی‌اثر نبیند و این باید توسعه پیدا کند کاربردی کردن علوم ارتباط این ظریفت عظیم انسانی با این نیازها است. حوزه علمیه یک روش بزرگ و عظیم برای خدمت دارد و نیازهایی را هم حکومت دارد برای اندیشه ورزی باید از ظرفیت حوزه استفاده کنیم.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه فقه مضاف نیز بسیاری از گره‌های کشور را باید حوزه علمیه باز کند. در حوزه متعارف علوم و آموزش عالی کشور توجه به استاد و دقت به منزلت او به عنوان یک جایگاه ویژه باید مورد توجه قرار گیرد نیازمندی های او را باید تامین کرد. نمی‌شود استاد سال اول ۱۴ میلیون حقوق بگیرد و کسی که خارج از دانشگاه کار می‌کند با اندک تجربه‌ای بیش از این حقوق را بگیرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات گفت: بخش نخبگی کشور باید در تغییرات و تحولات کشور شرکت کند و مابه‌‌ازای آن شریک شود و سود ببرد و این میدان دادن به آموزش عالی در کشور است و می‌توان آن را دنبال کرد. میدان دادن به دانشجو و استاد و اینکه احساس کند که کارخانه انسان سازی را اداره می‌کند و فقط ناظر به نان و آب دانشجو فکر نمی‌کند بلکه به علم او هم فکر می‌کند و به میدان دادن به او برای اثرگذاری هم فکر می‌کند تحول در حوزه مدیریتی یک امکان بزرگی است که باید رقم بخورد و به لطف الهی در دولت خدمت این اقدامات ایجاد خواهد شد.

آماده‌ام با روحانی مناظره کنم

زاکانی در بخش جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: مردم عزیز بسیاری از موضوعات ناظر به حوزه سیاست و موضوعاتی بود که مربوط به دولت آقای روحانی بود. باتوجه به نوع رفتارهایی که مشاوران برخی از افراد داشتند در سرجای خودش به آن می‌پردازم و الان از این شاخه به این شاخه نمی‌پرم و در زمان خودش صحبت کنم تا هر چیزی را در سر جای خودش صحبت کرده باشم.

وی ادامه داد: پیرامون دوستان عزیز ما کسانی هستند که اسباب تمام این اختلافات و شرایط و موارد متعدد هستند و الان هم ادامه می‌دهند اینجا توصیه اخلاقی برای ما اثرگذار نیست. کمی به پیرامون خودمان نگاه کنیم ببینیم چه کسی منادی رحمت است و چه کسی حرف درست می زند و چه کسی ارائه درست طریق می‌کند. افرادی که الان در ستاد برخی از ما هستند افرادی هستند که مسبب وضع اسفناک امروز هستند و این‌ها باید پاسخگو باشند. چطور امروز در موضع طلبکاری قرار گرفته‌اند و برخی از دوستان هم که دائما طلبکاری می‌کنند به اعتقاد من بعدا آنها این‌ها را اداره خواهند کرد. در گذشته هم نشان داده شده که اداره شده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کاملا آماده‌ام با آقای روحانی و دیگرانی که اسباب اسفناک شرایط امروز را ایجاد کرده‌اند صحبت و مناظره کنیم و برای مردم روشن شود که وضع موجود حاصل کار چه کسانی است و به ادعا نمی‌توان بسنده کرد از طرفی هم شهید مظلوم ما شهید رییسی پشت سرش حرف زده می‌شود و خودش کجاست که بیاید دفاع کند و حق ایشان ادا نمی‌شود.

زاکانی تصریح کرد: درباره توزیع ثروت در کشور یارانه طلایی را مطرح کردم که به اعتبار طلاست و هر کسی ۲۲ میلیون در سال می‌تواند این اعتبار طلا را داشته باشد و به میزان  مصرف  و صرفه‌جویی که می‌کند می‌تواند آن را داشته باشد برای یک خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون است. این پولش الان موجود است اما امکان استفاده از آن را عده‌ای نمی‌گذارند صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ناظر به حوزه معیشت صحبت کردم و همین یارانه‌ها را که می‌گیرید ادامه پیدا می‌کند در حوزه اقلام اساسی هم می‌تواند تا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش پیدا کند یعنی اگر ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرید تا ۶۰۰ هزار تومان می‌توان ارائه کرد. در حوزه مسکن با توجه به ظرفیت‌های قانونی و تجربه‌ای که در این سی و سه ماه در شهردرای تهران دارم صحبت می‌کنم، من هرچه می‌گویم ناظر به تجربه‌ای است که در این سی و سه ماه در شهرداری تهران و سابقه گذشته ام است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه مسکن هم  ظرف ۵ سال می‌تواند مشکل مسکن را حل کند هم از طریق ظرفیت‌های واگذاری زمین و هم از طریق بافت فرسوده به ویژه از طریق پلاک های ناکارآمد. چرا ما خودمان را در سمت مردم قرار نمی‌دهیم و از قدرتمند شدن مردم بیزار هستیم به دلیل اینکه فساد برایشان موضوعیت دارد و غده‌های سرطانی در کشور هستند که نمی‌خواهند اجازه دهند مردم ثروتمند شوند با تعمیق بیمه‌ها می‌توان بسته کامل را داشته باشیم و در حوزه آموزش و پرورش هم توضیح دادم که توجه به کلاس درس و دانش آموزش و معلم و محتوا آن هم نه محتوایی که امروز است می‌تواند تحول را ایجاد کند. در حوزه آموزش عالی نیز اگر آموزش عالی محور تحولات کشور قرار بگیرد می‌تواند کارکرد ویژه‌ای داشته باشد اگر پایان‌نامه ‌ها به سمت نیاز کشور برود، زیست بوم اندیشه‌ ورزی در کنار زیست بوم نوآوری در کشور توسعه پیدا کند هیچ نخبه‌ای در کشور نخواهند ماند که اثرات جدی خود را در کشور نداشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز