خبرگزاری کار ایران

نوری:

دستیابی به آرمان‌ها حتما به تغییر در روندهای کنونی نیاز دارد/ با مشارکت در انتخابات باید گفتمان تغییر شرایط موجود را برگزینیم

دستیابی به آرمان‌ها حتما به تغییر در روندهای کنونی نیاز دارد/ با مشارکت در انتخابات باید گفتمان تغییر شرایط موجود را برگزینیم
کد خبر : ۱۴۹۴۶۵۶

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: ما در کشور با دو گفتمان مواجه هستیم؛ گفتمانی که همین راه و روشی که وجود دارد را ادامه خواهد داد و گفتمانی که می‌گوید ما باید برخی و شاید خیلی امور اعم از فرآیند ها را رفتار ها را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی انجمن صنفی سازندگان و فروشندگان شامگاه امشب با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله غلامرضا نوری قزلجه و علیرضا سلیمی اعضای هیات رییسه و مجید نصیرپور نماینده مردم سراب در مجلس برگزار شد.

غلامرضا نوری عضو هیات موسس فراکسیو مستقلین مجلس دوازدهم در این مراسم طی سخنانی ضمن اشاره به شهادت رییس‌جمهور همراهان وی و تقاضای علو درجات برای شهدای خدمت گفت: ما در شرایط ویژه‌ای قرار گرفتیم و براساس قانون و به دستور رهبری بعد از شهادت رییس جمهور وارد مرحله برگزاری انتخابات شدیم.

وی ادامه داد: علیرغم فراز و نشیب هایی که روند تایید صلاحیت ها داشت به هرحال آنچه که امروز برای کشور ما ضرورت دارد بحث مشارکت است، با توجه به سوابق چند انتخابات اخیر که عمدتاً زیر ۵۰ درصد بودند و بعضی از این‌ها عملاً با مشارکت یک سوم مردم برگزاری شد این ضرورت مشارکت بسیار احساس می‌شود.

نوری تصریح کرد: برای تقویت همبستگی ملی و برای تقویت سرمایه اجتماعی کشور و نظام و برای اینکه یک قدرت و قوام جدیدی به قوه مجریه و به مجموعه جامعه ما تزریق شود بحث مشارکت بسیار مهم است، فوق‌العاده حائز اهمیت است چه در حوزه داخلی و همبستگی ملی و چه از نگاه بیرونی ها نسبت به ما که در مقاطع مختلف طرف مذاکره شان خواهیم شد.

وی ادامه داد: اما چه چیزی انگیزه مشارکت را بالا می‌برد؟ چیزی نیست جز تغییر، اگر بنا بر این باشد که همین روال را بخواهیم ادامه دهیم خیلی انگیزه برای تغییر ایجاد نمی‌کندف یکی تغییر است که می‌تواند انگیزه ایجاد کند و یکی هم کسانی که می‌توانند این تغییر را انجام دهند.

نماینده مردم بستان آباد در ادامه عنوان کرد: به هر حال از همه این گفت‌وگو ها در کشور دو گفتمان شکل خواهد گرفت، گفتمانی که همین راه و روشی که شما میگیریم درست است و همین را ادامه خواهیم داد و گفتمانی ما که می‌گوید ما باید برخی و شاید خیلی امور اعم از فرآیند ها را رفتار ها را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ما تغییر را ایجاد نکنیم نمی‌توانیم به آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های امام و انقلابی دست پیدا کنیم، حتماً تغییرات و اصلاحات لازم دارد، چون الان فاصله داریم.امروز ما وقتی وضعیت اقتصاد و معیشت و رضایتمندی مردم را می‌بینیم این را باید درک و دریافت کنیم که جاهایی از کار ما ایراد دارد لذا باید ایرادات را برطرف کنیم و ‌رفع ایرادات همان تغییرات است.

نوری با تاکید بر این نکته که «ما منکر نقاط قوت و دستاوردها نیستیم» ابراز داشت: دستاوردهای بسیار ارزشمندی داریم اما نقاط ضعفی هم داریم. مانند مشکلاتی که در حوزه اقتصاد و تجارت خارجی ما امروز وجود دارد و کار را برای تجار و تولیدکنندگان ما سخت کرده است.

وی ادامه داد: شما عزیزان برای حوزه های کاری خود با کشور های خارجی هم ارتباط دارید، چقدر پروسه های طولانی در مسیر راه شما وجود دارد و چه خوان هایی در سر راه شما قرار دارد؛ آیا تجار و تولیدکنندگان سایر کشور ها هم با این سختی و مشقت مواجه هستند؟ چقدر از تولیدکنندگان ما مجبور شدند خارج از کشور دفاتر دایر کنند.

عضو هیات موسس فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: باید مسأله اف آی تی آف و تحریم ها را باید حل کنیم تا هزینه ها در انتقال پول، لیبل عوض کردن و دور زدن تحریم ها را کاهش دهیم، این ها به تغییر نیاز دارد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس افزود: تا کی می‌خواهیم در مذاکرات یک یادداشت بدهیم به نماینده روسیه برود بنشیند در اتاقش فکر کنند ببینند چطور این را به طرف آمریکایی منقل کند تا کار انجام نشود و از این میان او سود خودش را ببرد.

وی ادامه داد: امروز همه از ناترازی انرژی صحبت می‌کنیم، این چجوری حل می‌شود حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و نیاز است که از سرمایه‌گذاری بین‌المللی استفاده کنیم.

نوری گفت: شایسته سالاری، اخلاق و کرامت انسان ها همه این ها موضوعاتی است که باید نگاه مجدد و ویژه به آن ها داشته باشیم، ما یک رسالت داریم که اصل آن ۸ تیر ماه حضور در انتخابات است، حضوری که کمک به سرنوشت کشور کمک کنیم و جاهایی که مشکل و مسأله داریم آن‌ها را با رأی خودمان انتخاب کنیم و ان‌شاءالله انتخابی که مناسب بهبود شرایط جامعه باشند را رقم بزنیم.

دستیابی به آرمان‌ها حتما به تغییر در روندهای کنونی نیاز دارد/ با مشارکت در انتخابات باید گفتمان تغییر شرایط موجود را برگزینیم

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز