خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام محسنی قمی:

نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اثر خود را در آینده نشان خواهد داد

نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اثر خود را در آینده نشان خواهد داد
کد خبر : ۱۴۹۲۹۷۱

معاون بین الملل رهبر انقلاب گفت: نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اقدام هوشمندانه‌ای بود که اثر خود را در آینده نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی قمی معاون بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب در نشست سخنان حکمیانه رهبر انقلاب در یک دهه به نسل جوان آمریکا و اروپا گفت: موضوع بحث همانطور که فرمودند تحلیل سه نامه‌ای است که رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی نگاشتند و آخرین آن چند روز قبل به دانشجویان آمریکایی هودار فلسطین مربوط می‌شود. 

وی افزود: یک چشمه‌ای در دامنه کوهی است و اگر کسی می‌خواهد نتیجه را ببیند نمی‌تواند از دامنه کوه درباره اثار و برکات چشمه سخن بگوید باید همراه با چشمه پایین بیاید تا ببیند مکانی که آباد می‌کند به چه شکل است بعد درباره آن سخن بگوید. تحلیل رویداد تمدنی نیاز به گذشت زمان دارد. رئیس کنگره آمریکا درباره نامه رهبری مقدار عجله کرد باید می‌دید که چه انسان‌هایی را در دنیا خوشحال کرده است. اگر صبر می‌کرد در داخل خانه خودش می‌دید که جمعیت نسل z چه طور طرفدار عدالت شده است و می‌توانست دید عاقلانه‌تری داشته باشد.

معاون بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب تصریح کرد: به هر حال نامه رهبر انقلاب اقدام هوشمندانه‌ای بود که اثر خود را در آینده نشان خواهد داد. 

وی افزود: پیش فرض‌های صدور این نامه‌ها را اگر نگاه کنیم، به نظر می‌رسد اولین پیش فرضی که در صدور این نامه‌ها مورد توجه بوده این بوده که ما انسان‌ها دارای سرشت مشترک هستیم. مخاطب این نامه فطرت پاک همه‌ انسان‌ها است. همه انسان‌ها مخاطب نامه رهبری هستند. فطرت عملی و فطرت عقلی، زیبایی دوستی، عدالت طلبی و زبان هنر که زبان‌های مشترک انسان‌ها است، راه مشترک انسان‌ها جهت گفت‌وگو است. 

حجت‌الاسلام قمی افزود: ما باید فرقی با نظام سلطه در قبال مردم مظلوم داشته باشیم. اما باید حساب افراد نظام سلطه را با جوانان و دانشجویان جدا کرد. رهبری هم گفتند خطاب من جوانان عدالت طلب و حقیقت‌جو است نه سیاستمدارانی که آگاهانه دست به جنایت می‌زنند. 

وی تصریح کرد: شرایط هرچقدر سخت باشد تکلیف انسان‌ها هیچ وقت ثابت نمی‌شود. در شرایطی که رسانه‌های آن طرف بوق اسلام هراسی را مثل شارلی ابدو می‌زدند رهبری نامه‌ای به جوانان اروپایی نوشتند. این از روی هوشمندی و زمان‌شناسی بود که بهترین فرصت‌ها را تبدیل به نتیجه کرد.

معاون بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب گفت: در شرایطی باید از سخن دوپهلو و مماشات کناره‌گیری کرد و قاطعانه صحبت کرد و رهبری در این نامه به جوانان آمریکایی گفت شما آینده بشریت هستید و نقشه راهی برای آینده جوانان آمریکایی در جهت عدالت‌جویی ترسیم کردند. 

وی تصریح کرد: مسئولین گروه‌های سیاسی و احزاب بدانند که مفهوم نامه رهبری آن است که ما جامعه بشری را آنگونه که می‌خواهیم خودمان بسازیم. اعتقاد داریم که آینده در دست جوانان است و بهتر است از لحاظ عقلی و علمی این بیانات رهبری را در جهت تربیت نیروهای جوان خود تبیین کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز