خبرگزاری کار ایران

بوم دیجیتال در دستان بانک ایران زمین

بوم دیجیتال در دستان بانک ایران زمین
کد خبر : ۱۴۳۱۳۹۰

بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری در دوره ای که ارائه خدمات به مشتریان نهایی در بازارهای مالی و خدمات کسب و کارهای نوپا نیازمند سهولت و سرعت استفاده از سرویس های بانکی است، زیرساخت بانکداری باز را ایجاد کرد که نتیجه این اقدام ارائه محصولی دیجیتال تحت عنوان «سامانه بوم» شد.

بانک ایران زمین در راستای توسعه بانکداری دیجیتال با ارائه خدمات نوین بانکی ازجمله سامانه «بوم» این امکان را به مشتریان خود می دهد که متناسب با نیاز خود به خدمات گسترده بانکی دسترسی داشته باشند. چشم انداز بلندمدت بانک ایران زمین در استفاده و طراحی این سامانه های جدید، ایجاد، توسعه و بهبود نیازمندی‌ های نرم‌ افزاری یک بانک دیجیتال است.

بانک دیجیتال ایران زمین از سال ها پیش بر بستر بانکداری باز استوار شد. این در حالی است که بانکداری باز نیازمند ارائه سرویس ها و خدمات بانکی به صورت دیجیتال است که «بوم فراز ایران زمین» به همین منظور طراحی شده است.ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان یکی از اهدافی است که بانک ایران زمین در سال های اخیر دنبال کرده و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا توانسته سامانه بوم ایران زمین را اجرایی کند.این بانک در راستای ایجاد و توسعه یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌ها و همچنین استارتاپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرده است تا با نوآوری در سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید کنند و به سودآوری برسند.

بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در ارائه بانکداری دیجیتال از سال ۱۳۹۵، شعار «بانک ایران زمین، بانک دیجیتال» را برای خود برگزید و از آن زمان به بعد، پروژه‌های متعددی را برای ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای ارائه و توسعه خدمات دیجیتال تعریف و آغاز کرد.

از میان این پروژه ها می توان به زیرساخت بوم ایران زمین اشاره کرد که فاز اول این پروژه‌ در مرکز نوآوری ایران زمین انجام و عملیاتی شد. بانک ایران زمین در ادامه مسیر تحقق بانک دیجیتال برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان این بانک وارد دوره جدیدی شد و در همین راستا شرکت توسعه فناوری‌های روز فراز تاسیس شد تا در کنار سامانه بوم، علاوه بر ادامه توسعه زیرساخت ‌های امنی چنل و بوم ایران زمین، کلیه نیازهای نرم‌ افزاری بانک ایران زمین را پاسخ دهد.

سامانه «بوم» توانسته بیش از ۳۰۰ سرویس بانکی را به صورت API های استاندارد به شرکت ها و کسب و کارهای مالی یا سرمایه ای ارائه کند. همچنین این سامانه بسیاری از خدمات بانکی را در قالب ویجت به مشتریان این بانک ارائه می دهد.

سامانه بوم ایران زمین نیاز کسب و کارها و به ویژه استارتاپ ها را شناسایی و خدمات اختصاصی آن کسب و کار را ارائه می کند تا زمینه رشد بیشتر و سریع تر محصول و خدمات آنها را فراهم کند.

برخی از پرکاربردترین ویجت ها و سرویس های موجود در بوم ایران زمین شامل انتقال وجه از کارت به سپرده، دریافت صورت حساب کارت، دریافت حساب همراه موجودی، تبدیل شماره کارت به شماره شبا، استعلام سپرده، دریافت مانده حساب، دریافت مانده کارت، دریافت اطلاعات دارنده کارت، مسدودی کارت، انتقال وجه سپرده به سپرده، انتقال وجه پایا – تکی، برداشت از حساب مستقیم (Direct Debit) است.

مشتریان بانک ایران زمین اعم از حقیقی و حقوقی می توانند علاوه بر استفاده از سامانه‌های موبایل و اینترنت بانک ایران زمین با بهره‌گیری از سرویس‌ها و API های بوم فراز، خدمات شخصی‌سازی شده خود را در سامانه‌های اختصاصی دریافت کنند. سند باکس بوم ایران زمین نیز به کمک سامانه بوم آمده و محیط مناسبی را برای توسعه خدمات دیجیتال این بانک برای مشتریان ایجاد می کند.بانک ایران زمین با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان ازانجام عملیات بانکی، کاهش میزان مراجعه حضوری به شعب و در نهایت صرفه جویی در وقت و انرژی سیستم سعی در ارائه خدمات به‌روز و مبتنی بر عصر فناوری دارد که در این مسیر با راه‌اندازی به‌روزترین پلتفرم‌های روز دنیا انصافا به درستی برنامه‌های خود را تدوین کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز