خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۰۵۸۶۷

تکرار ادعاهای ضدایرانی در نشست «گروه مشورتی راهبردی اسرائیل و آمریکا»، موافقت رئیس‌جمهوری فرانسه با استعفای کابینه و مجرم شناخته شدن سناتور ایالت نیوجرسی توسط دادگاه فدرال آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد و از کاندیداهای سابق رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در دومین روز مجمع ملی جمهوری‌خواهان حمایت خود از کاندیدای نهایی این حزب را اعلام کرد.

- رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

- دو منبع نظامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه «عین‌الاسد» که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در این کشور است، خبر دادند.

- گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در عمان را بر عهده گرفت.

- مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به پایگاه نظامی «معالیم» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

- هیأت منصفه دادگاه فدرال آمریکا سناتور ایالت نیوجرسی را در تمامی موارد اتهامی مجرم شناخت.

- نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد به گمانه‌زنی‌ها پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ پاسخ داد و تاکید کرد: این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است.

- نخست‌وزیر میانه‌روی فرانسه و دولت وی استعفا دادند، اما تا زمان تعیین کابینه جدید پس از انتخابات زودهنگام، در سمت سرپرستی باقی خواهند ماند.

- مقام‌های ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در نشست مشترک «گروه مشورتی راهبردی اسرائیل و آمریکا» با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای تهران، بر لزوم مقابله با «تهدیدهای ایران در خاورمیانه و ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای» تأکید کردند.

- سرپرست وزارت خارجه در نشست شورای امنیت تحت عنوان همکاری چندجانبه به نفع نظم جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و پایدارتر سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز