خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

از ایده استقرار ناظران بین‌المللی در قره‌باغ حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۸۶

وزیر خارجه آلمان بر حمایت کشورش از ایده استقرار ناظران بین‌المللی در قره باغ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان با اعلام حمایت از ایده استقرار ناظران بین‌المللی در منطقه قره باغ تاکید کرد که کشورش بودجه کمیته بین المللی صلیب سرخ را از دو میلیون یورو به پنج میلیون یورو افزایش می‌دهد.

بربوک امروز –چهارشنبه- گفت: «تحولات اخیر در قره باغ را با نگرانی شدید دنبال می‌کنیم».

وی افزود: «آنچه اکنون ضروری است، شفافیت و توجه بین‌المللی به وقایع میدانی است. تا حد امکان با شرکای خود برای اعزام ناظران در سریع‌ترین زمان ممکن همکاری خواهیم کرد».

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که اگر آذربایجان برای حضور ناظران بین‌المللی اجازه دهد، در حقیقت ثابت کرده است که این جمهوری به  تعهدات خود برای تضمین امنیت و رفاه مردم قره ‌باغ پایبند است‌. 

وی افزود: «همچنان پس از ماه‌ها محاصره و پس از انجام نخستین عملیات انتقال از طریق کریدور لاچین همچنان در بسیاری از منابع ضروری برای زندگی عزتمندانه از جمله غذا، دارو و لوازم بهداشتی کمبود وجود دارد. کمک‌ها نباید به طور جداگانه به مردم برسد، بلکه باید با اطمینان خاطر و در هر زمانی در دسترس باشند». 

بربوک در پایان گفت: «‌تصمیم گرفتم یک بار دیگر حجم کمک‌های بشردوستانه خود را به شدت افزایش دهم. ما کمک‌های مالی خود را برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از دو میلیون یورو به پنج میلیون یورو افزایش می‌دهیم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز