خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی، دستیار اجتماعی رییس جمهور:

تصمیمات غیرمسئولانه در مورد فیلترینگ جامعه را متأثر کرد

تصمیمات غیرمسئولانه در مورد فیلترینگ جامعه را متأثر کرد
کد خبر : ۱۵۵۱۷۷۱

دستیار اجتماعی رییس جمهور گفت: تصمیمات غیرمسئولانه ای که در مورد فیلترینگ اتخاذ شده جامعه را بسیار متأثر کرده است، دانش سیاسی و امنیتی و اجتماعی من کم نیست اما نمی فهمم فیلترینگ چه فایده ای برای کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی، دستیار اجتماعی رییس جمهور در نشست نقد و بررسی پیش نویس قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف کشور در شرایط امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و تلاش ما بر  پیشبرد مسئولیت اجتماعی فراتر از مباحث شرکتی است. 

وی افزود: در ساده‌ترین تعریف از مسئولیت اجتماعی معتقدم هر کس بسنجد در جایگاه خود چه سود و زیانی برای اطرافیان دارد زیرا تصمیم و کنش ما بر امروز و فردا و نسل های آینده تاثیری می گذارد و تصمیم گیری هایی که براساس منافع شخصی و جناحی اتخاذ شده همواره تاثیر زیادی بر اجتماع و زندگی مردم داشته است. 

ربیعی ادامه داد: انتصاب استانداران کرد و بلوچ آرزوی صد ساله‌ای بود که محقق شد و تاثیر اجتماعی چشمگیری داشت. 

دستیار ویژه رییس جمهور در ادامه بر تاثیر منفی فیلترینگ تاکید و اظهار کرد: تصمیمات غیرمسئولانه ای که در مورد فیلترینگ اتخاذ شده جامعه را بسیار متأثر کرده است، دانش سیاسی و امنیتی و اجتماعی من کم نیست اما نمی فهمم فیلترینگ چه فایده ای برای کشور داشته است، آنچه باید تبادل شود تبادل می شود، آیا محتوایی بوده که قرار بوده منتشر شود اما در اثر فیلترینگ منتشر نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولیت اجتماعی را به فرهنگ اجتماعی تعمیم دهیم موفق خواهیم بود و به زندگی اجتماعی مردم پویایی داده ایم، فقر وقتی قاعده می‌شود سیاستگذاری در مورد آن سخت می شود و استثنا شدن آن است که سیاستگذاری در مورد آن را آسان می کند. 

ربیعی گفت: اولین مفهوم مسیولیت اجتماعی در بخش های مختلف و نقطه اشتراک آن در همه بخش ها تولید اعتماد است، مسئولیت اجتماعی در ذات خود تولید امید و اعتماد می کند،  یکی از دلایل بدحالی جامعه ما فقدان امید و اعتماد است و برای ایران امروز هیچ چیز مطلوب تر از حصول این دو امر نیست و این دو خروجی مهم مسئولیت اجتماعی است و متاسفانه امروز در هر دو مشکل داریم، اعتماد به نهادها کم شده و اندکی اعتماد به خانواده و دوستان باقی مانده است بنابراین هدف اصلی مسئولیت اجتماعی می تواند بررسی چگونگی افزایش اعتماد باشد. 

وی افزود: باید ببینیم مسئولیت اجتماعی چگونه می تواند دولت و بازار و مردم و نهادها را در کنار هم قرار دهد. 

دستیار اجتماعی رییس جمهور در ادامه به جایگاه اتاق بازرگانی در ارتقای مسئولیت اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: اتاق ایران نباید جدا از اتاق های کشور باشد و می تواند نقش بسزایی در میانجیگری میان مردم و دولت داشته باشد، متاسفانه در کشور ما اتاق بازرگانی جایگاه خود را ندارد و بیش از اینها می تواند در ایفای مسئولیت های اجتماعی موثر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز