برگزاری بیزینس تور قطر توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر
![برگزاری بیزینس تور قطر توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/irdQ8W5bUFqp/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0plmJTSU2U8wB7otfNPZWXfo,/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5-%DB%B0%DB%B2-%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B4-%DB%B4%DB%B1-%DB%B4%DB%B4.jpg)
بیزینس تور قطر توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر برگزار شد.
به گزارش ایلنا، میلاد مشرفی سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر درباره اقدامات و دستاورد های بیزینس تور قطر که در تاریخ 10-14 بهمن ماه در شهر دوحه برگزار شد گفتگو کرد.
میلاد مشرفی عنوان کرد با هدف توسعه صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران و گرفتن سهم بیشتر از بازارهای بکر و پیچیده کشور قطر این بیزینس تور با اعزام هیات تجاری مشتکل از تولیدکنندگان و بازرگانان مطرح کشور به همراه هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و قطر آغاز به کار کرد.
در این بیزینس تور تولیدکنندگان و بازرگانان بخش خصوصی کشور از صنایع فولاد، پوشاک، شوینده های سبز شیمیایی، ساختمان سازی، پوشاک،مواد غذایی، محصولات کشاورزی،جواهر سازی، خشکبار،خاویار و صنایع دستی فاخر ایران حضور داشتند.
در این بیزینس تور برنامه های زیر اجرا گردید:
1-برگزاری مستر کلاس صادرات با تدریس آقای عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی جمهموری اسلام ایران در قطر و آقای عدنان موسی پور ریاست اتاق بازرگانی ایران و قطر
2-برگزاری نشست تخصصی با محوریت توسعه تجارت در قطر با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر آقای دکتر علی صالح آبادی
3-برگزاری نشت ویژه با معاونین وزیر تجارت و صنعت کشور قطر برای بررسی فرصت های و رفع موانع برای توسعه تجارت ایران و قطر
4-برگزاری وورکشاپ تخصصی تحقیقات بازاریابی بین المللی با تدریس میلاد مشرفی
5-برگزاری دوره اموزشی استراتژی های ورود به بازار قطر توسط اعضاء هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و قطر
6-برگزاری جلسات B2B با تجار و شرکت های فعال در قطر با هیات تجاری ایران
7-بازدید از بزرگترین موزه فرش جهان (متعلق به شیخ فیصل بن قاسم بن فیصل آل ثانی پسرعموی امیر قطر )
8-بازدید از مراکز تجاری قطر
9-بازدید از مراکز تاریخی قطر
به نقل از میلاد مشرفی، این بیزینس تور فرصت بسیار ارزشمندی را به وجود اورد تا تولید کنندگان و صادر کنندگان و بازرگانان به صورت مستقیم با مسئولین دولت قطر درباره رفع چالش های ویزای تجاری قطر، گمرکات قطر صحبت کنند تا گامی ارزشمند برای توسعه صادرات به قطر بردارند.
میلاد مشرفی سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگاتی ایران و قطر مطرح کرد که با پیگیری های مستمر سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر، آقای صالح عبدالله المانع معاون وزارت صنعت و تجارت فطر اعلام نمود، ثبت شرکت با مالکیت 100درصد ایرانی در کشور قطر برای ایرانیان آزاد گردید و تولیدکنندگان،فعالان اقتصادی ایرانی در بخش های مختلف میتوانند با رعایت قانون دولت قطرشرکت خود را با مالکیت 100 درصد ایران به ثبت و پس از اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را شروع کنند
قبل از این ثبت شرکت در قطر فقط می بایست با داشتن کفیل قطری انجام شود که 51 درصد سهام شرکت میبایست متعلق به کفیل قطری باشد که این موضوع چالش هایی را برای فعالان اقتصادی ایران به وجود می اورد.
در دوره ها و ورکشاپ های برگزار شده در این بیزینس تور، نکات و اموزش های لازم توسط رایزن بازرگانی ایران در قطر،ریاست و اعضای هیات مدیره ایران و قطر برای حضور موفق دراین بازار و گرفتن سهم از بازارهای بکر قطر ارایه شد.
در بیزینس تور قطر سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر آقای علی صالح ابادی با هیات تجاری اعزامی دیدار و گفتگو کردند
سفیر محترم گزارش هایی را در رابطه با پیگیری های انجام شده برای توسعه تجارت بین دو کشور و راهکاری توسعه صادرات به این کشور را ارائه دادند.
میلاد مشرفی تاکید کرد که اقدامات صورت گرفته توسط سفارت محترم ایران در قطر بسیار با جدیت و با برنامه می باشد که
پیگیری های متعدد برای رفع چالش های تشریفات گمرکی بندر الرویس برا ورود کالاهای ایرانی، پیگیری برای تسهیل در صدور اقامات برای بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی، پیگیری های متعدد از طریق وزارت صنعت و تجارت دولت قطر و مذاکرات با بازرگانان بسیار بزرگ قطری مطرح در دنیا و سایر اقدامات سفارت ایران در قطر قابل تحسین و تقدیر است که اکنون افزایش تجارت بین دو کشور حاصل پیگیری های سفارت می باشد
میلاد مشرفی در سخنرانی خود در وورکشاپ تخصصی تحقیقات بازاریابی نکات ارزشمندی را برای هیات تجاری اعزامی مطرح کرد که خلاصه ای از ان به شرح زیر می باشد:
میلاد مشرفی در این وورکشاپ به شدت تاکید کرد که راهکار خروج کشور از رکود اقتصادی صادرات است و شاه کلید توسعه صادرات انجام تحقیقات بازاریابی به صورت میدانی در بازار کشور هدف است.
ورود به بازارهای بین المللی بدون شناخت کافی از رقبا،نیاز و رفتار مصرف کننده، قوانین و مقررات بازار کشور هدف، مانند این است شما بخواهید با چشم بسته وارد مکانی شوید که داخل آن را نمیبینید.
تحقیقات بازاریابی به صورتی میدانی باعث می شود فرصت ها و تهدیدها به خوبی نمااین شوند تا بتوانیم بهترین استراتژی های بازاریابی را طراحی و اجرا کنیم.
انجام تحقیقات بازاریابی میدانی برای داشتن صادرات موفق امری الزامی است که تولید کنندگان و بازرگانان ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
این بیزینس تور فرصت ارزشمندی را به وجود آورد تا بازرگانان و تولید کنندگان این هیات تجاری به صورت مستقیم با تعدادی از مشتریان بالقوه خود در قطر، سرمایه گذاران و توزیع کنندگان دیدار و شبکه سازی تجاری داشته باشند.
به نقل از چندتن از اعضای این هیات تجاری از دستاوردهای صادراتی و دریافت سفارش از کشور قطر در مدت بیزینس تور بسیار خشنود بودند و از تیم اجرایی این بیزینس تور قدردانی کردند.
در سخن پایانی میلاد مشرفی مطرح کرد صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان نقش بسیار موثری در رونق تولید ملی دارد که در این راستا اتاق بازرگانی ایران و قطر تلاش خود را برای توسعه صادرات را خواهد داشت.