خبرگزاری کار ایران

جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر دریایی در نیمه اول امسال

جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر دریایی در نیمه اول امسال
کد خبر : ۱۵۴۰۳۳۲

بیش از 1000 تن عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در نیمه نخست ۱۴۰۳ بیانگر تخلیه‌ و بارگیری ۸۱ میلیون تن کالا و انجام عملیات کانتینری به میزان یک میلیون و ۴۹۹ هزار TEU و جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعاتی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی KPI در حوزه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی بیانگر آن است که عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان ۸۱ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۶ میلیون تن بوده، ۷ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص شد که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ و به میزان ۷۶ میلیون تن ثبت شده است و همان‌گونه که اشاره شد؛ مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین میزان تخلیه و بارگیری در بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) به ترتیب به میزان ۴۲ و ۲۴ میلیون تن و کمترین میزان مربوط به بنادر چوئبده و کنگان به ترتیب به میزان ۳ و ۶ هزار تن است.

عملیات کانتینری بنادر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان یک میلیون و ۴۹۹ هزار TEU بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۱میلیون و ۲۸۸ هزار TEU، ۱۶ درصد افزایش داشته است. در ضمن با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری بنادر مشخص شد که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۶ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان یک میلیون و ۵۳۹ هزار TEU ثبت شده است و مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است؛ بیشترین میزان عملیات کانتینری در بنادر شهید رجایی و لنگه به ترتیب به میزان یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۶ هزار TEU و کمترین میزان مربوط به بنادر نوشهر و گناوه به ترتیب به میزان ۳۸ و ۱هزار و ۱۴ TEU است.

تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان ۹.۵ میلیون نفر بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۹.۸ میلیون نفر ۳ درصد کاهش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه جایی مسافر مشخص شد که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ و به میزان ۹.۸ میلیون نفر ثبت شده است که همانگونه که اشاره شد مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ کاهش ۳ درصدی داشته است.

بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در بنادر پهل و لافت به ترتیب به میزان ۲.۴ و ۲.۲ میلیون نفر و کمترین مربوط به بنادر سیری و ابوموسی به ترتیب به میزان ۱۸۷ و ۶۸۰۹ نفر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز