خبرگزاری کار ایران

نشت مواد شیمیایی جدی گرفته شود

نشت مواد شیمیایی جدی گرفته شود
کد خبر : ۱۵۳۹۱۲۲

سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: ۶۰ درصد عدم تولید محصولات پتروشیمی به دلیل خوراک و یا ناترازی گاز و بخشی نیز فرایندی است.

به گزار خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن عباس زاده در مراسم دومین همایش مدیریت ایمنی فرایند اظهار داشت: با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی در کشور اظهار داشت: امروز تولید محصولات در این صنعت از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور کرده است و تا پایان برنامه هفتم به ۱۳۱ میلیون تن خواهیم رسید.

وی افزود: تقریبا از ۸۰ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده می شود و در تولید ۲۰ درصد نیز به دلایل مختلف از جمله خوراک و حاودث و مشکلات فرایندی اختلال ایجاد می شود.

سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی تصریح کرد: ۶۰ درصد عدم تولید محصولات پتروشیمی به دلیل خوراک و یا ناترازی گاز و بخشی نیز فرایندی است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ایمنی و نشت مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی باید جدی گرفته شود، گفت: یکی از موضوعاتی که  در حوزه تاسیسات هسته ای مدنظر است نشت مواد شیمیایی است و این موضوع در مورد محصولات پتروشیمی نیز دارای اهمیت ویژه است.

عباس زاده ادامه داد: در حال حاضر تولید آمونیاک در کشور از شیراز تا لردگان توزیع شده بنابراین در بحث ایمنی و فرایند تولید نیز باید دقت صورت گیرد و البته غیر از شرایط خاص در شرایط عادی عاملاتی نیز باید این موضوعات جدی گرفته شود.

وی با اشاره به حادثه چند سال قبل در پتروشیمی خارک که منجر به فوت ۵ نفر از کارکنان شد، افزود: علت حادث فرایندی بود بنابراین باید به این موضوع به صورت ویژه توجه شود.

سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی یادآور شد: موضوع مهم دیگر اینکه اکنون برخی مجتمع های پتروشمیی به مراکز جمعیتی نزدیک شده و یا جمعیت به این مجتمع ها نزدیک شده اند و این موضوع خطرات را بالا می برد و لازم است که به لحاظ ایمنی به نکات لازم توجه شود. ضمن اینکه موضوع پساب مجتمع ها بخصوص در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی دستورالعمل‌ها، فرآیندها و فناوری‌ها و رویه‌ها و رویکردهای مدیریتی را سه رکن اصلی در مدیریت ایمنی فرآیند دانست و تأکید کرد: مدیران باید دستورعمل‌های ابلاغی کمیته‌های بالادستی را جدی بگیرند و به‌سرعت به زیرمجموعه ابلاغ کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز