معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:
اطلاعات هواپیمای فلایت چک امنیتی است/ فرودگاه جدید نمیسازیم
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری تاکید کرد: موضوع فلایت چک یک موضوع استراتژیک است و ما مجاز به انتشار اطلاعات امنیت کشور را نداریم و هزار بار هم سوال شود، امکان پاسخ در این باره را نداریم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا نخجوانی در هفتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل با بیان اینکه روزانه قریب به ١٠٠٠ پرواز عبوری داریم، گفت: سالانه ۲۳۰ میلیون دلار در آمد شرکت فرودگاهها از پروازهای عبوری است که از این عدد برای توسعه، بهسازی و بازسازی فرودگاههای استفاده میشود.
وی درباره انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام خمینی اظهار داشت: روزانه ۴٠٠ پرواز در مهرآباد انجام میشود. انتقال پروازهای این فرودگاه به فرودگاه امام باعث افزایش هزینه حمل و نقل و در نهایت نارضایتی عمومی مسافران خواهد شد. تردد افراد به فرودگاه امام برای انجام پروازهای ٣٠ تا ۴٠ دقیقهای توجیه و صرفه ندارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران با بیان اینکه میدانیم مشکلات فرودگاه مهرآباد متعدد است و در شأن مردم نیست، تصریح کرد: از ٢٠ سال پیش طرح ارتقای فرودگاه در دستورکار بوده و با اجرای این طرح جامع، تمامی مشکلات مهرآباد برطرف میشود. در این راستا، ساخت ترمینال یکصد هزار متری را در دست کار داریم.
نخجوانی ادامه داد: برای انجام پروژههای فرودگاهی در مهرآباد به سرمایه ٣٠ هزار میلیارد تومان نیاز برای داریم.
وی درباره تعیین تکلیف موضوع هواپیمای فلایت چک، خاطرنشان کرد: موضوع فلایت چک یک موضوع استراتژیک است و ما مجاز به انتشار اطلاعات امنیت کشور را نداریم و هزار بار هم سوال شود، امکان پاسخ در این باره را نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا درباره ساخت فرودگاه جدید از جمله فرودگاه قم، ابراز داشت: ساخت فرودگاه جدید را در دستور نداریم و ساخت فرودکاه قم در دستورکار ما نیست.