خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان:

نجات جان ۱۱۱ بیمار قلبی و عروقی در طول هفته گذشته/روزانه ۳۰۰ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ همدان

نجات جان ۱۱۱ بیمار قلبی و عروقی در طول هفته گذشته/روزانه ۳۰۰ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ همدان
کد خبر : ۱۵۶۷۵۷۹

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ ماموریت در اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود گفت: هفته گذشته ۱۱۱ بیمار قلبی و عروقی با خدمات اورژانس استان نجات یافتند‌.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا شکوهی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث استان همدان با ۶۵ پایگاه شهری و جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه بانوان خدماتی را به بیماران و مصدومین ارائه می‌دهد اظهار کرد: در این مرکز ۴ پایگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق عمل سیار  فعال است.

وی با بیان اینکه در مرکز ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ۵۴۰ نفر نیروی انسانی به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومین هستند گفت: نیروها شامل پزشک، کارشناس پرستاری، کارشناس فوریت پزشکی، کارشناس هوشبری و کارشناس عمل است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه خوشبختانه تمام آمبولانس‌های اورژانس استان مجهز به تجهیزات پزشکی روز دنیا هستند و یک" ای سی یو" کامل است افزود: تمام تلاش ما این بود که تجهیزات پیشرفته‌‌ای وارد استان شود و بتوانیم خدمات به موقع و مناسب ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تماس توسط بیماران یا همراهان آنها با مرکز ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس استان برقرار می‌شود و از خدمات مشاوره‌های پزشکی، دارویی و پرستاری بهره‌مند می‌شوند.

شکوهی به انجام ۲۷۰ تا ۳۰۰ ماموریت و ارائه خدمات درمانی در طول روز توسط نیروهای اورژانس استان اشاره کرد و گفت: در طول یک هفته گذشته مردم استان ۷ هزار و ۵۲۴ مورد با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان تماس گرفتند که یک هزار و ۵۲۷ مورد منجر به انجام ماموریت شده است.

 وی با اشاره به اینکه در طول یک هفته ۱۱۱ مورد به بیماران قلبی و عروقی خدمات ارائه شده است اضافه کرد: در صورت نیاز به اعزام بیماران به خارج استان نیز یک دستگاه جت فالکون سازمان اورژانس کشور در تهران مستقر است و هماهنگی لازم در استان صورت می‌گیرد تا در کمترین زمان ممکن بیمار منتقل شود.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان حفظ امنیت نیروهای مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث استان را مهم برشمرد و آن را یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: نکته قابل تامل این است گاهی شاهد درگیری همراهان بیمار یا مصدوم با نیروهای اورژانس هستیم و نمی‌توانند کنترلی روی رفتار خود داشته باشند و خشونت‌هایی علیه این نیروها صورت می‌گیرد، در صورتی که تمام تلاش آنها حفظ جان بیمار و مصدوم است.

وی با بیان اینکه لازم است آموزش‌هایی در زمینه حفظ خونسردی همراهان بیمار در جامعه صورت گیرد و اجازه دهند نیروهای اورژانس به هنگام حوادث کار خود را انجام دهند عنوان کرد: گاهی آسیب زدن به تجهیزاتی نظیر آمبولانس، خدمت‌رسانی را دچار اختلال می‌کند و تا برگشت این وسیله به چرخه فعالیت، ممکن است هموطنانی در یک منطقه آسیب ببیند و از خدماتی محروم شوند.

 شکوهی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: با وجود آموزش‌های فراگیر به جامعه، همچنان شاهد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس نیز هستیم.

وی گفت: وقتی افرادی شماره تماس‌های اورژانس را اشغال می‌کنند، درواقع بیماران واقعی را که نیاز به خدمات اورژانسی دارند، با مشکل مواجه می‌کنند که به نظر می‌رسد علاوه بر برخوردهای قضایی با این افراد، باید آموزش‌های لازم در این زمینه افزایش یابد.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراجع قضایی خواست برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس به نحوی صورت گیرد که بازدارنده باشد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغات سمعی و بصری می‌تواند در بازدارنده بودن از ارتکاب مزاحمت موثر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز