خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

آنچه مد نظر جریان محرومیت زدایی در شیراز بود؛ محقق نشد

آنچه مد نظر جریان محرومیت زدایی در شیراز بود؛ محقق نشد
کد خبر : ۱۵۶۴۱۶۷

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه به عنوان جریان محرومیت زدایی به دنبالش بودیم امروز رخ نداده است، گفت: دبیرخانه قرارگاه محرومیت زدایی شفاف به مردم گزارش دهد چرا نقشه محرومیت های شیراز را که مدعی تصویب آن هستید منتشر نمی کنند تا حتی خیرین هم بدانند تا شاید در این امر خیر یاری رسان باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری امروز یکشنبه  11آذرماه در در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای ششم که خود را انقلابی نامید در ابتدای امر به سمت تحقق این آرمان بر زمین مانده یورش برد. قدم هایش را با هدف این دهک ها با قرارگاه امنیتی اجتماعی احمدبن‌موسی (ع) به عنوان معیار اصلی و میدان دار با یک تفاهم نامه سه جانبه همگام کرد و از همان ابتدا بنا بر دو کار اصلی گذاشته شد و اول تهیه و تصویب یک نقشه مشترک محرومیت های شهر و شهروندان و دوم تاسیس یک قرارگاه مشترک محرومیت زدایی برای اجرای عملیات هماهنگ با حضور همه دستگاه‌ها برای رفع محرومیت های مندرج در همان نقشه‌ مبنا بود.

وی ادامه داد: مقرر بود همه در اعلام محرومیت ها نقش داشته باشند حتی پایگاه های مقاومت و یاوران شورا و همه آن ها که در مصوبه نامشان قید شده که مشترک دیدن عملیات هم منافع بسیاری داشت؛ به طور مثال آسفالت بین سپاه و شهرداری تقسیم کار می شد یا  آبرسانی بین سپاه و سازمان آب یا برق رسانی یا احداث کلانتری ها و حوزه ها مقاومت برای ایجاد امنیت پایدار و ساخت کارگاه های خوداشتغالی برای بانوان بی سرپرست بین بهزیستی و کمیته های امداد امام و شهرداری و همه و همه قرار بود با هم هماهنگ شوند. اما به زعم بنده آنچه ما در پیش رو به عنوان جریان محرومیت زدایی به دنبالش بودیم رخ نداد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بسیار مایلم در منظر مردم این دو گام مهم به شفافیت و بدون لکنت گزارش شوند و قرارگاه محرومیت زدایی بگوید برای این دو امر چه کرده است و دبیرخانه قرارگاه شفاف به مردم گزارش دهد چه کسانی در این عملیات سرخط بودند و چه کسانی خیر. چه سازمان هایی غیر نمایشی توان خود را در این عملیات مهم که آرمان امامین انقلاب بوده است، جهادی پای کار آورده اند. چرا نقشه محرومیت های شیراز را که مدعی تصویب آن هستید منتشر نمی کنید تا حتی خیرین هم بدانند تا شاید در این امر خیر یاری رسانتان باشند.

طاهری افزود: در تبصره ۲ ماده ۸ دستورالعمل قرارگاه مشترک محرومیت زدایی قید شده است؛ گزارش این پروژه ها و برنامه ها تحت عنوان پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه شناخته شده و با تصویب قرارگاه منتشر می‌شوند» به چه دلیل این بند مورد غفلت قرار گرفته و هر دستگاهی مستقلا اقدام به انتشار اخبار محرومیت زدایی آنهم از منظر خود و خارج از مصوبات قرارگاه می کند. مگر در این قرارگاه بنا نبود تمام دستگاه ها بودجه های خود را تجمیع کنند و موضوعات محرومیت زدایی را با هم هماهنگ سازند. مگر از ابتدا عهد نکردیم تا طی یک برنامه زمانبندی روزی را هدف گذاری کنیم و در آن روز رفع محرومیت های شیراز را با هم جشن بگیریم و نه اینکه خدای ناکرده محرومیت و محرومین خلعتی برای امثال من قاصر بشود.

 آداب احترام در عبارات و گویش ها باید محفوظ بماند

وی در بخشی دیگر از نطق خود در صحن شورای شهر شیراز اظهار کرد: اینکه عضو شورا با حریت و در حدود اختیارات قانونی بتواند تذکر دهد و سوال خود به حضور شهردار شیراز طرح نماید، آیا از حقوق و اختیارت قانونی ایشان نیست. بسیار مبرهن است که عبارات تذکر و سوال ، معمولا لبه های تیزی دارند و در عین اینکه آداب احترام در عبارات و گویش ها لزوما باید محفوظ بمانند، نه اعضای طرفدار شهردار و نه آنها که وی را مورد تذکر قانونی خود قرار می دهند و یا شخص شهردار محترم و نه حتی مدیران عزیز شهرداری، نباید از منظومه افعالی مان و آداب سخن خارج شویم و شایسته است همگان با سعه صدر بگویند و بشنوند که این ها جزئی از آداب مردم سالاری دینی در شوراست.

طاهری اضافه کرد: از سوی دیگر، مخاطبین را «پوپولیست» خواندن و یا کلید واژه «حمله به شورا و شهرداری» را بدون تردید بیان کردن یا کلید واژه بی مفهوم «عبور از جناب آقای اسدی» را مدام ادعا کردن، هیچکدام نه تنها رهنمایی خوبی به وحدت شورا نیستند بلکه بیانگر القای روح امید در جامعه و یا دورسازی حاشیه از شورا نیز نخواهند بود که همه بیانگر نوعی عبارات معترضه به حقوق قانونی تذکر دهنده و سوال کننده است.

یکی از کاندیداهای اصلی شهردار دوره هفتم شخص آقای اسدی باشد

وی ادامه داد: معتقدم یکی از کاندیداهای اصلی شهردار دوره هفتم، باید شخص آقای اسدی طرح شده و مستقر بمانند.؛ چرا که بسیاری از اقدامات بزرگ عمرانی که امروز بنیاد آن نهاده شده بدون توانایی ایشان در خلق منابع به نتیجه نهایی نخواهد رسید و معتقدم سه سال تلاش برای وی قطعا نمی تواند دوران هفت ساله‌ علیرضا پاک‌فطرت را پشت سر بگذارد و شیراز باید شاهد شکوفایی های بزرگتری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در مقابل این کلید واژه های معترضه‌ی رهنمایی شده‌ی کم ارزش، اتفاقا پیشنهاد بهتری به زعم خویش دارم و ضمن احترام به یکایک اعضای شورای ششم به آنهایی که خود را نوکر و خادم مردم می دانند پیشنهاد می کنم بیاییم کلید واژه «عبور از شورای ششم» را به جای عبور از این و آن، تذکره‌ی خود قرار دهیم تا مردم هوشمند و نجیب شیراز با احیای یک شورای مردمی، همگرا و انقلابی کرسی‌های خدمت را به دیگران بسپارند، شاید نفس تازه ای در شورا و شهر دمیده شود و جبران کارهای بر زمین مانده‌ی فرهنگی و اجتماعی را در شهر تمدن پایه‌ی شیراز که مظهر تلفیق دین ، حماسه و هنر است را بنماید.

طاهری افزود: در فقره مشکلات فرهنگی و اجتماعی شیراز، کارهای باقی مانده‌‌ی بسیار بیشتری از آنچه انجام شده اند بر زمین مانده است. معتقدم مشکل از مبدا و منشا دیدگاه‌های راهبردی است و اساسا نگاه های تکنوکرات مرسوم، که هم امروز هم خود را در جای جای کشور حتی انقلابی می دانند، شعارشان فقط بساز و بساز است و رشد جامعه را در مقیاس متر مربع و کیلوگرم و در توسعه‌ی کالبدها می دانند.

وی تصریح کرد: تاج این نگاه ها این است که بودجه تان را بگذارید برای ساختن حسینیه ها و مساجد و تکیه ها و از آن سوی خالی ماندن مساجد که پر است از علت های نرم افزاری در جامعه آنهم در سه ضلع خانواده ، مدرسه و مسجد که در محاسبات خود نمی توانند محاسبه کنند، تقصیری هم ندارند چرا که دستگاه محاسبات آنها سخت افزارپایه است. آموزش را خوب میفهمند و تربیت را کمتر. اقدام فرهنگی را از عملیات فرهنگی نمی توانند تمیز دهند.

طاهری ادامه داد: مفهوم انقلاب را صرفا در «توسعه» می دانند و به مقوله «پایداری توسعه» که مبنای آن سرمایه اجتماعی است هیچ نگاه راهبردی و حتی عملیاتی هم ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در تشریح بخشی از آرمان های انقلاب اسلامی در موضوع توجه به محرومیت زدایی در نوروز ۱۳۷۲ می فرمایند؛ «آنچه که من به برنامه‌ریزان و مسوولین دولتی موکدا سفارش می‌کنم، این است که در این برنامه توجّه کنند که هدف اصلی، کمک به طبقات محروم جامعه باشد. این، چیزی است که ما را به «عدالت اجتماعی» نزدیک می‌کند و هدف اصلی در کشور ما و در نظام جمهوری اسلامی، عبارت از تأمین عدالت است و رونق اقتصادی و تلاش سازندگی، مقدمه آن است. ما نمی‌ خواهیم سازندگی کنیم که نتیجه این سازندگی یا نتیجه رونق اقتصادی، این باشد که عدّه‌ای از تمکن بیشتری برخوردار شوند و عده‌ای فقیرتر شوند.» از سوی دیگر در برخی از یادداشت های معتبر این معیار که «پنج دهک پایینی جامعه» را که معمولا «فاقد شغل و بیمه و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی » هستند را در بیان علمی محروم می نامند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز