خبرگزاری کار ایران

در جریان نخستین سامانه بارشی پاییز؛

دو پروژه سیل‌بند سعدی و لوله‌گذاری دروازه قرآن از وقوع سیلاب جلوگیری کرد

دو پروژه سیل‌بند سعدی و لوله‌گذاری دروازه قرآن از وقوع سیلاب جلوگیری کرد
کد خبر : ۱۵۴۷۴۷۴

مدیریت شهری شیراز در پی نخستین سامانه بارشی پاییزی ضمن آماده‌باش نیروها و تجهیزات خدمات شهری، با حضور شبانه‌روزی و میدانی در نقاط مختلف این کلان‌شهر، برای خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز ضمن بازدید شب گذشته از نقاط مختلف سطح این کلان‌شهر ،روند خدمت‌رسانی به شهروندان را در جریان نخستین سامانه بارشی به‌طور میدانی بررسی کرد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه همزمان با اعلام بارش باران در شیراز، کارکنان خدوم خدمات شهری شهرداری از ساعات اولیه بارندگی تاکنون با تلاشی خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات در سطح شهر هستند، خاطرنشان کرد: همه تلاشمان بر این است تا به نوعی رفاه و آرامش خاطر شهروندان را فراهم آوریم.

وی گفت: تمامی نیروهای خدمات شهری تا پایان فعالیت این سامانه بارشی، همراه با تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین به صورت آماده‌باش و در قالب اکیپ‌های مختلف در سطح شهر حضور دارند تا از خطرات ناشی از وقوع سیلاب احتمالی و یا آبگرفتگی معابر ممانعت کنند.

شهردار شیراز همچنین از تلاش شبانه‌روزی تمامی عوامل اجرایی شهرداری در خدمات‌رسانی به شهروندان قدردانی کرد.

اسدی در بازدید از بند کنترل سیلاب سعدی و محور دروازه قرآن نیز تأمین ایمنی و حفظ جان شهروندان را برای مدیریت شهری مهم قلمداد کرد و گفت: در دو نقطه حساس و مهم شهر شیراز یعنی شهرک سعدی و ورودی شهر (دروازه قرآن)، برای جلوگیری از رخداد خطرات و حوادث جبران‌ناپذیر، دو پروژه سیل‌بند سعدی در بالادست شهرک سعدی و خط دو لوله‌گذاری دروازه قرآن به طول ۱۳۴۰ متر در محور مهم و ورودی شهر اجرا شد و با وجود بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت ماه و بارش‌های اخیر در شهر شیراز، این دو پروژه از هرگونه خطرات ناشی از وقوع سیلاب ممانعت کردند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، اقدامات پیشگیرانه خوبی نیز در طول ایام سال از سوی شهرداری‌های مناطق انجام شده است، گفت: لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی، جدول و کانیواگذاری و لایروبی و پاکسازی مداوم منهول‌ها و کانال‌های روباز و روبسته و .... بخشی از این اقدامات هستند.

شهردار شیراز با اعلام اینکه تمامی نیروهای خدمات شهری شهرداری در قالب اکیپ‌های مختلف بصورت ۲۴ ساعته در نقاط مختلف شهر حضور دارند، بیان کرد: سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز بصورت لحظه‌ای آماده دریافت گزارش‌های مردمی و اعزام نیرو جهت رفع مشکلات احتمالی در صورت نیاز است.

معاون شهردار شیراز نیز گفت: نیروهای شهرداری شیراز در طول سامانه اخیر بارشی در آماده‌باش به‌‌سر برده و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان بودند.

روح‌الله خوشبخت اظهار کرد: تمامی تجهیزات شهرداری شیراز اعم از پمپ‌ها، مکنده‌ها و ژنراتورها درنقاط مختلف شهر تقسیم شده‌ و‌ نقاط حادثه‌خیز در حال رصد بودند، ضمن اینکه کنارگذرهای رودخانه‌ها نیز تحت کنترل و مسدود بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز