خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد:

اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاران کشور / بعد از 12 سال آیین‌نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران ارتقاء یافت

اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاران کشور / بعد از 12 سال آیین‌نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران ارتقاء یافت
کد خبر : ۱۵۳۹۳۱۲

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نظام مدیریت منابع انسانی دهیاری‌ها و اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاران کشور در برنامه هفتم توسعه مطرح شده که با جدیت در دستور کار قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود. اتفاق خوبی در سال اخیر رخ داد و بعد از 12 سال، آیین‌نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران ارتقاء یافت که البته به این آیین‌نامه بسنده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی رضازاده در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، افزود: اگر آیین‌نامه استخدامی دهیاران اصلاح شود، نیروی دهیاری و دهیاران از بحث قانون کار خارج می‌شوند و در قالب قانون خدمات کشوری و مثل و همانند شهرداری‌ها دارای یک نظام مدیریت منابع انسانی مختص خود می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح حامی بیمه دهیار برای نخستین‌بار در کشور در حال اجرا است و در راستای تسهیلات با نرخ کم نیز حمایت‌های ویژه‌ای در حوزه جوانی جمعیت برای دهیاران دارای 3 فرزند و بیشتر، دهیاران دارای 2 مسئولیت و دهیارانی که طرح درآمدزا داشته باشند، در نظر گرفته شده است. همچنین بعد از 10 سال، 5000 نیروی انسانی جذب دهیاری‌های کشور شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: دهیاران نمایندگان عالی مردم و ابزار کارآمد حکمرانی و حاکمیت در کشور هستند و منتخب شوراهای اسلامی روستایی همه وظایف خود در راستای خدمت برای توسعه روستاها به کار گرفته‌اند. استراتژی و راهبرد دفتر روستایی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمایت و پشتیبانی از دهیاران است.

رضازاده به موضوع توسعه روستاها و همچنین توسعه گردشگری روستایی اشاره داشته و در این رابطه تصریح کرد: هرچه در راستای توسعه روستایی گام برداشته شود و خدمات گسترده در روستاها ارائه گردد، کیفیت زندگی در این مناطق بهتر می‌شود. موضوع مهم در این خصوص توسعه گردشگری روستایی است. بسترهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری روستایی وجود دارد که باید شناسایی و مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بدون مشارکت و ارتباط دوسویه با مردم نمی‌توانند خدمات ارائه دهند، بیان داشت: در این راستا لازم است معتدمین در این خصوص شناسایی و از ظرفیت خیرین داخلی و خارجی بهره‌گیری شود. بر این اساس ستاد خیرین توسعه شهری و روستایی کشور در هفته جاری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: 25 درصد جمعیت کشور در حوزه روستایی است، اما زیرساخت اصلی کشور در حوزه اقتصاد، تولید و زنجیره ارزش‌آفرینی جامعه از بستر روستا است. روز روستا و عشایر فرصتی برای تجلیل و قدردانی از خدمات فعالان و خدمتگزاران این بخش است. این روز همچنین فرصتی برای یادآوری اهمیت موضوع روستا در توسعه و آبادانی کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز