خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته گردشگری؛

دو رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی ثبت شد

دو رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی ثبت شد
کد خبر : ۱۵۳۸۰۳۰

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از ثبت جشنواره‌های انگور تاکستان و پسته بوئین‌زهرا در تقویم ملی رویدادهای گردشگری هم‌زمان با هفته گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای محلی در رونق صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع برداشت محصول که هر ساله در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود،  نقش موثری در  معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه، صیانت از فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی و نشاط‌‎آفرینی دارد.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: در همین راستا و هم‌زمان با هفته گردشگری دو جشنواره محلی برداشت محصول شامل جشن پسته بوئین‌‎زهرا و جشن انگور تاکستان به رویدادهای ثبت شده استان در تقویم ملی اضافه شد که امیدواریم موجب آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران با این رویدادها در سطح ملی شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۳ رویداد گردشگری استان در تقویم ملی به ثبت رسیده خاطرنشان کرد: تمامی این رویدادها یک فرصت برای توسعه گردشگری استان و جذب بیشتر گردشگران است و با تلاش کارشناسان حوزه گردشگری اداره‌کل ثبت آنها ادامه دارد.

منطقه بوئین‌زهرا از نقاطی است که باغات پسته فراوانی دارد؛ پسته این منطقه متفاوت از پسته‌های دیگر نقاط ایران است.

این پسته از حیث رنگ و عطر کاملا مرغوب است و جنبه صنعتی و صادراتی دارد. هرساله در اواخر شهریور ماه هنگام برداشت محصول باغداران این منطقه گردهم آمده و به شکرانه فراوانی محصول با نواهای محلی جشن پسته را برگزار می‌کنند.

در منطقه تاکستان به‌دلیل فراوانی باغ‌های انگور، جشنی در هنگام برداشت محصول مرسوم است که در شهریورماه برگزار می‌شود.

در این جشن علاوه بر اجرای موسیقی بومی و سروده‌های محلی از تولید‌کنندگان انگور در محلات مختلف و پدیدآوردندگان مرغوب‌ترین یا بیشترین انگور و نو‌آوری در فرآیند داشت و برداشت انگور تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز