خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

وزیر کار از افراد توانمند جامعه کارگری انتخاب شود

وزیر کار از افراد توانمند جامعه کارگری انتخاب شود
کد خبر : ۱۵۰۸۷۴۷

علیرضا محجوب پیشنهاد جامعه کارگری است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: یکی از مطالبات جدی جامعه کارگری از رئیس جمهور منتخب معرفی وزیر کاری است که از جنس جامعه کارگری، توانمند و پاکدست باشد.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به درخواست جامعه کارگری از رئیس جمهور منتخب گفت: جامعه کارگری انتظار دارد وزیر کار فردی از جنس کارگر، توانمند و پاکدست در تمام زمینه‌ها باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: وزیر کار باید خواسته‌های جامعه کارگری را در تصمیم‌ها لحاظ کند و شرایط به‌گونه‌ای نباشد که مطالبات در حد شعار باقی بماند.

وی عنوان کرد: جامعه کارگری استان قزوین علیرضا محجوب را به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی کرده‌اند و این موضوع در نامه تشکل‌های مختلف کارگری به رئیس جمهور منتخب عنوان شده است.

این فعال کارگری ادامه داد: با توجه به پیشینه فعالیت‌ها، تخصص و تجربه محجوب، توانایی و تسلط به امور کارگری و همچنین مسائل اقتصادی در کنار پاکدست بودن، جامعه کارگری را بر این داشت که او را به‌عنوان گزینه وزارت کار پیشنهاد کند.

حقوق کارگران مطالبه‌ای جدی از رئیس جمهور منتخب است

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به حقوق کارگران و امنیت شغلی از دیگر مطالبات ما از رئیس جمهور منتخب است، اظهار کرد: در چند سال اخیر تورم به نوعی بود که قیمت کالاهای اساسی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد،  انتظار داریم حقوق کارگران هم متناسب با آن افزایش داشته باشد.

کریمی، همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی دیگر از مطالبات جامعه کارگری برشمرد و گفت: چند روز مانده به انتخابات سه میلیون تومان برای تمام بازنشستکان وازیر شد، اگر این موضوع تحت عنوان همسان سازی بود چرا تیر ماه پرداخت نشد؛ نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حقوق هم با تاخیر وازیر شد.

وی بیان کرد: درمان هم یکی از مطالبات جامعه کارگری است، بیشتر جمعیت قزوین را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد و 2 بیمارستان و 7 درمانگاه جوابگوی نیازها نیست و شاهد هستیم که بیمارستان‌های خصوصی خون کارگران و بازنشتگان را می‌مکنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین خاطرنشان کرد: باتوجه به کم بودن حقوق‌های پرداختی نیروی کار ترجیح می‌دهد دست‌فروشی کرده یا در تاکسی‌های اینترنتی کار کند؛ با این شرایط در کنار سالمند شدن جمعیت؛ در چند سال آینده با کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی مواجه خواهیم شد و باید نیروی کار وارد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز