خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه اندازی شد

قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه اندازی شد
کد خبر : ۱۴۸۹۱۲۱

استاندار لرستان از راه اندازی قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال با هدف ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های عمرانی در استان راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه سیزدهم خرداد ماه در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال، با بیان اینکه از همه افراد دعوت می شود راهکار و ایده های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند، افزود: ۲ محور اصلی تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع اشتغال و تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری و تدبیر رییس جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر کاهش بیکاری به عنوان محوریت اصلی برنامه های استان دنبال می شود.

استاندار لرستان ادامه داد: پیش نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب و کار در خصوص پروژه های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آمایش سرزمین با بیش از ۳۰۰ نفر ساعت کار و تلاش، تهیه شد.

شفقت دبیرخانه این قرارگاه را سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اعلام کرد و گفت: این پیش نویس هنوز نهایی نشده است و از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت، دانشگاهیان و هرکه دل در گرو توسعه استان دارد دعوت می شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: ایده های مردمی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا، پس از جمع بندی دبیرخانه مرکزی، ابلاغ می شود.

استاندار لرستان افزود: نرخ بیکاری در استان بالای ۱۲ درصد است که برنامه های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می شود همچنین برخی کارشناسان در اجرای برنامه ها با اجتهاد فردی عمل می کنند که این موارد نیز باید گفتمان سازی و برطرف شود.

شفقت برنامه دوم قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم را در حوزه زیرساختی و عمرانی مطرح کرد و افزود: بر اساس این محور، پروژه های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می شود.

وی گفت: ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز