خبرگزاری کار ایران

معاون عمانی استاندار:

مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در رشتقون را از دانه درشت‌ها آغاز کردیم

مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در رشتقون را از دانه درشت‌ها آغاز کردیم
کد خبر : ۱۴۴۹۸۴۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در رابطه با تغییرکاربری‌های غیرمجاز زمین‌های رشتقون بازدیدهای میدانی هم داشتیم و تاکیدی که از سوی دولت بود مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را از دانه درشت‌ها آغاز کردیم.

به گزارش ایلنا، مهدی رجحانی در نشست با اصحاب رسانه در خصوص عزم دولت در برخورد با زمین خواری اظهار کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور برخورد با رانت‌خواران است و در استان قزوین این مشی و رویه از ابتدای دولت در مسیر منافع مردم اتخاذ شده و اعتمادی که در گذشته آسیب دیده بود را ترمیم کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در خصوص موضوع زمین‌های رشتقون از دو سال گذشته در مواجهه با گزارش‌هایی مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: وقتی گاهی باغداران برای یک فنس‌کشی و احداث یک اتاقک انباری کوچک مشکل داشتند شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم که عزم جدی داریم با آن‌ها برخورد کنیم.

این مسئول اضافه کرد: گزارشی دریافت شد که اراضی اطراف رشتقون در حال عملیات خاکبرداری است که بلافاصله ورود کردیم و مشاهده شد تعاونی جهاد کشاورزی یک زمین ۱۰۰ هکتاری که اوقافی است را اجاره کرده و در مالکیت با اهالی روستا معارض پیدا کرده و دستگاه قضایی هم تایید کرده زمین اوقافی است اما تعاونی نسبت به تقسیم اراضی و ساخت و ساز اقدام کرده که دیدیم غیرقانونی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآورشد: اسنادی که ارائه شده فقط رسیدگی به دعاوی را نشان می‌دهد و اعتباری ندارد و یک سند احداث گلخانه هم به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر و یک سند دیگر از سوی آب منطقه‌ای مجوز داده برای آزمایش پمپاژ و چاهی برای نیم هکتار زمین است.

وی اظهار کرد: این سند به معنای مجوز برداشت آب نیست و در عرصه ۱۰۰ هکتاری ساخت دروازه و اتاق نگهبانی انجام شده و عملیات خاکبرداری هم صورت گرفته ولی اسناد متقن نیست و دستگاه‌هایی که باید برخورد می‌کردند اطلاعات متناقض دارند و یک بخش می‌گویند تعاونی می‌خواهد نهال کاری کند که منطقی نیست.

رجحانی بیان کرد: امروز برای یک روستایی که می‌خواهد محلی برای دام خود بسازد محدودیت داریم و ده‌ها مجوز می‌خواهیم اما چطور برای ۱۰۰ هکتار باغ هیچ مجوزی دریافت نمی‌شود و باید پرسید چطور دروازه ساخته‌اند و خاکبرداری و راهسازی شده که همه این اقدامات نشانه تغییر کاربری است و هیچ مجوزی به ما ارائه نشده است.

رجحانی تصریح کرد: در این موضوع بی‌عدالتی مشهود است به طوری که یکی از اهالی روستای رشتقون می‌گوید برای یک بوته گندم ۷۰۰ هزار تومان جریمه شدم چطور ۱۰۰ هکتار زمین دچار تغییر می‌شود و بدون‌مجوز در حال تغییر است و ما هیچ مانعی ایجاد نکرده‌ایم.

این مسئول گفت: با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به سرانجام برسد و حق روستاییان ضایع نشود و تغییر کاربری غیرقانونی هم صورت نگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز