خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

تجمع تعدادی از پرستاران مشهد مقابل استانداری

تجمع تعدادی از پرستاران مشهد مقابل استانداری
کد خبر : ۱۳۴۵۸۷۱

تعدادی از پرستاران بیمارستان‌های قائم و امام رضا در مقابل استانداری خراسان رضوی در اعتراض به عدم اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن گچ پزان، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد در این خصوص گفت‌: تجمع امروز بر مبنای پرداختی تعرفه‌گذاری بود. قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، قانون برجامانده از حدود ۱۵سال پیش است که این قانون مصوب مجلس بود و تأیید شورای نگهبان را داشت اما اجرا نشد.

وی اظهارداشت: این قانون نیازمند پیش‌زمینه‌هایی بود تا اینکه در سال ۱۴۰۰ تقریبا مقارن با روز پرستار چون هنوز برخی زیرساخت‌های ثبت و سامانه‌های حسابداری آماده نبود،اولین مرحله پرداخت تحت عنوان علی‌الحساب تعرفه‌گذاری به حساب پرستاران واریز شد.

گچ پزان ادامه داد: پرداخت دیگری نداشتیم تا شب عید. کماکان هنوز نرم‌افزاری ابلاغ نشده بود تا اینکه در روزهای آخر سال، نرم‌افزاری از طرف وزارت‌خانه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و پول به حساب همکاران واریز شد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد بیان داشت: این نرم‌افزار بارگذاری شد و دیروز پرداخت انجام شد و در پرداختی که دیروز اتفاق افتاد، دریافتی بعضی از همکاران ما یا خیلی مبالغ ناچیز یا اینکه حتی صفر بود یا به دلیل دریافت علی‌الحساب قبل، منفی شدند و بیشتر همکارانی که اعتراض داشتند، همکاران اتاق عمل ما و برخی همکاران شب‌کار بودند.

وی همچنین گفت: این اتفاق در برخی قسمت‌ها قابل پیش‌بینی بود چون در بحث علی‌الحساب برخی همکاران مازاد دریافتی داشتند. البته این پرداخت منحصر به ۱۴۰۰نبوده است بلکه پرداخت دیگری ممکن است وجود داشته باشد و در پرداخت‌های بعدی جبران صورت گیرد.

گچ پزان تصریح کرد: هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده است و ایراداتی متوجه نرم‌افزار است. ما طبق جلسه‌ای که با استانداری برگزار کردیم به وزارت‌خانه نامه زدیم و متذکر اصلاحات شدیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز