خبرگزاری کار ایران

امروزه دیگر نمی‌توان پرستاران را نادیده گرفت

امروزه دیگر نمی‌توان پرستاران را نادیده گرفت
کد خبر : ۱۴۹۳۳۹۷

معاونت پرستاری وزارت بهداشت، با درک عمیق از اهمیت جایگاه پرستاران، اقدامات ارزشمندی را برای ارتقای سطح دانش، مهارت‌ها و توانمندی‌های این عزیزان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایلنا، رضا علی‌نژاد، مشاور اجرایی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، در جریان برگزاری کارگاه کشوری توانمندسازی سرپرستاران بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در مشهد، ضمن تشریح اهداف بلندمدت و رویکردهای نوین این معاونت در قبال ارتقای جایگاه پرستاری در نظام سلامت کشور، اظهار داشت: «امروزه دیگر نمی‌توان پرستاران را نادیده گرفت. عملکرد بی‌بدیل این قشر فداکار در عرصه سلامت، موجب مطالبه‌گری روزافزون مردم برای احقاق حقوق معنوی و مادی پرستاران شده است.»

وی در ادامه، از تدوین و اجرای طرح‌های ملی جامع برای حمایت همه‌جانبه از پرستاران خبر داد و افزود: «معاونت پرستاری با همکاری و همدلی جامعه پرستاری، در مسیر ارتقای شاخص‌های پرستاری و جایگاه این قشر ارزشمند در نظام سلامت گام‌های بلندی برداشته است.»

به گزارش وبدا، علی‌نژاد با تأکید بر تعهد و تخصص بالای پرستاران ایرانی، خاطرنشان کرد: «خدمات و تجارب ارزشمند پرستاران ایرانی در سطح بین‌المللی مورد تقاضا است. با وجود کمبودها، اولویت اصلی پرستاران خدمت به کشور عزیزمان، به‌ویژه در مناطق محروم، است.»

وی در تشریح برنامه‌های جدید معاونت پرستاری، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مجرب‌ترین اساتید برای بیش از ۱۰ هزار سرپرستار در مشهد مقدس خبر داد. جانشین‌پروری، آینده‌نگری و تربیت مدیران آینده نظام سلامت از مهم‌ترین اهداف این کارگاه‌ها برشمرده شد.

علی‌نژاد در پایان سخنان خود، خطاب به کسانی که در هر جایگاهی مانع پیشرفت امور پرستاری می‌شوند، گفت: «مطمئن باشید پرستاران به عنوان رکن اصلی نظام سلامت، توانایی احقاق حقوق و به کارگیری ظرفیت‌های بی‌نظیر خود را دارند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز