خبرگزاری کار ایران

برنامه ویژه شهرداری تهران برای «خودشناسی در حوزه کاری و کارمندی»

برنامه ویژه شهرداری تهران برای «خودشناسی در حوزه کاری و کارمندی»
کد خبر : ۱۴۵۰۷۵۰

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران رویداد «شهرآموز» را نماد حرکت شهرداری تهران در مسیر تحول دانش‌محور دانست و گفت: برگزاری «دوره‌های آموزشی کاربردی»، سازمان را از رکود و روزمره‌گی دور می‌کند.

به گزارش ایلنا، رویداد آموزشی تعالی سازمانی و تحول اداری (شهرآموز) با حضور مجید باقری معاون شهردار تهران، مدیران حوزه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و جمع کثیری از کارکنان شهرداری تهران برگزار شد.

باقری در این نشست ضمن گرامیداشت یاد مرحوم محمد امیرآبادی، مدیر کل سابق دفتر پایش و تعهد و تخصص آن مرحوم در عرصه کار و خدمت، گفت: رویداد «شهرآموز» نماد حرکت شهرداری تهران در مسیر تحول دانش‌محور است.

وی افزود: رویدادهایی همچون «رویداد شهرآموز» با تلفیق «آموزش»، «کار گروهی»، «همدلیِ دانش‌پژوهانه» و «برنامه‌ریزی» به «تحول و تعالی سازمان» کمک خواهند کرد. 

وی با تاکید بر این که برگزاری «دوره‌های آموزشی کاربردی» سازمان را از رکود و روزمره‌گی دور می‌کند، افزود: آفت بسیار مهم سازمان‌های بزرگ روزمرگی‌ست و اگر دچار این آفت شویم، بهره‌وری سازمانی با مشکل مواجه می‌شود. چنانچه این رویدادها با تلفیق آموزش، کار گروهی و همدلی دانش‌پژوهانه برگزار شوند به دوری از این آفت کمک می‌کنند؛ به همین منظور از مرکز نوسازی و تحول اداری انتظار داریم رویدادهای بیشتری با محتوای غنی‌تر و حضور اساتید صاحب‌نام کشور برگزار کند.

باقری تاکید کرد: تلاش ما این است که نیروی انسانی دو بال داشته باشد. اول بال تعهد و عرق سازمانی و دوم بال یادگیری. با این دو بال است که نیروی باهوش و توانمند شهرداری می‌تواند اقدامات خوبی داشته باشد و کارها را به خوبی پیش ببرد. 

وی همچنین اولین بسته خرسندساز را در راستای ایجاد عرق سازمانی دانست و گفت: اولین بسته با همراهی همکاران محترم به اهداف خود نزدیک شد؛ چنان‌که ۴۰ هزار نفر از همکاران با همراهی خانواده محترمشان در محور گشت‌‍وگذار شرکت کرده‌اند. در ادامه این بسته، محور مسکن را در نظر گرفته‌ایم که با مشخص شدن مدل اجرای این بسته، به‌زودی با حضور شهردار تهران رونمایی می‌شود. 

باقری تاکید کرد: دلیل تاخیر در رونمایی از خرسندساز مسکن، دغدغه‌ی شهردار محترم تهران و مجموعه مدیریت شهری برای اجرای این طرح به کارشناسی‌ترین شیوه‌ در دسترس است. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پویش ۱۸۰ ثانیه با مدیریت دانش ‌گفت: به دلیل تجربیات خوب ثبت‌شده در سامانه مدیریت دانش، در نظر گرفتن ۱۰ امتیاز ارتقای مسیر شغلی برای شرکت‌کنندگان را مجدد بازبینی می‌کنیم تا افراد بیشتری مشمول این امتیاز شوند. 

وی با اشاره به ۸ رونمایی انجام‌شده در رویداد شهرآموز عنوان کرد: این ۸ رونمایی نشان‌دهنده این است که مسیر تحول را آغاز کرده‌ایم. جایزه تحول سازمانی بر مبنای خوداظهاری خود شما همکاران عزیز است که در نهایت این اظهارات توسط ارزیابان بررسی و سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق دارای تحول انتخاب می‌شوند. 

باقری همچنین درباره «نشان بهشت» گفت: «نشان بهشت» به این معناست که ما به کارهای نخبگانی اهمیت می‌دهیم. امیدوارم برای اینکه رونمایی‌ها استمرار داشته باشد و به نتیجه برسد، شما بزرگواران با همیاری و همدلی ما را همراهی کنید تا به دستاوردهای خوبی برسیم.

محمدعلی الفت‌پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان این که در مدیریت شهری پایتخت باید به آموزش و عارضه‌یابی خیلی بیشتر پرداخته شود، گفت: در ۱۱ ترند حوزه HR به موضوع استعدادیابی و جانشین‌پروری در آموزش پرداخته شده است که امروز سعی کردیم بخشی از رویکردهای آموزشی و تحول سازمانی را داشته باشیم.  

وی با تاکید بر این که نگاه ما در حوزه آموزشی مبتنی بر «بازیوارسازی آموزشی» است، افزود: خودشناسی در حوزه کاری و کارمندی و به دنبال آن رسیدن به تحول و بهره‌‌وری سازمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در نظر داشته‌ایم و در سال آینده نیز به‌طور ویژه به آن‌ها می‌پردازیم.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران همچنین در تشریح ۸ رونمایی انجام‌شده در رویداد «شهرآموز» عنوان کرد: در سال آینده به ۸ موضوع مهم می‌پردازیم که مجمع عمومی منابع انسانی باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد. 

الفت‌پور تصرح کرد: «نشان بهشت» براساس نشان‌های دولتی طراحی شده است. دبیرخانه آن در حال شکل‌گیری است و پس از آن به پیشنهاد معاونین محترم شهردار، شهردار تهران این نشان را به خاص‌ترین عملکرد شهرداری تهران اعطا می‌کند. 

وی در ادامه بازیوارسازی (بازی سرآمدان) را اولین بازی محیطی نرم‌افزاری اداری ایران عنوان کرد و گفت: سومین «رویداد تهران ۱۴۰۴» با موضوع مالی و اقتصاد شهری نیز به زودی اعلام می‌شود. همچنین سامانه آموزش مجازی شهرداری تهران (آتی) رو به اتمام است و پس از بهره‌برداری تمام مسائل آموزشی شهرداری از این طریق انجام می‌شود. 

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران همچنین با رونمایی از «نشان تحول و تعالی سازمانی» گفت: ارزیابی مناطق ۲۲گانه، سازمان‌ها و شرکت‌ها با رویکرد تحولی انجام می‌شود و این نشان آغاز خوبی برای ایجاد چشم‌انداز برای مجموعه‌ها خواهد بود. 

الفت‌پور در تشریح «تندیس سلامت اداری و مبارزه با فساد» عنوان کرد: مشارکت تمام کارکنان و مدیران شهرداری تهران در تحقق سلامت اداری بسیار اهمیت دارد و همه باید کمک کنیم تا این جایزه معتبر باشد. 

وی افزود: محتوای کتاب «کارمند حرفه‌ای» از ملزومات اداری شهرداری تهران است که به هر کارمند در حوزه‌های اداری، سرمایه انسانی، گزینش، سلامت اداری و ... اطلاعات جامعی می‌دهد. «رویداد شهرنگار» نیز یکی دیگر از موضوعات امروز است که اولین نسخه آن با موضوع مدیریت دانش در حادثه خلازیر تهیه، تدوین و منتشر شده است و از این پس، وقایع مهم شهر رویدادنگاری می‌شوند تا آیندگان تجربه گذشتگان را مجددا تجربه نکنند.

براساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، در این رویداد از «نشان بهشت»، بازیوارسازی (سرآمدان)، سومین رویداد تهران ۱۴۰۴ (مالی و اقتصاد شهری)، سامانه آموزش (آتی)، نشان تحول و تعالی سازمانی، تندیس سلامت اداری و مبارزه با فساد، کتاب کارمند حرفه‌ای و «رویداد شهرنگار» رونمایی و از جمعی از برگزیدگان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز