خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

«رفتارهای خلاف شئون اداری» و «تبعیض» در صدر گزارش‌های مربوط به تخلفات اداری

«رفتارهای خلاف شئون اداری» و «تبعیض» در صدر گزارش‌های مربوط به تخلفات اداری
کد خبر : ۱۴۴۷۵۶۹

بهبود عملکرد ۸ درصدی در دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته

مدیرکل بازرسی استانداری تهران با اشاره به نظارت و بازرسی از دستگاه‌های استان تهران گفت: امسال نسبت به سال قبل ۸ درصد بهبود عملکرد در دستگاه‌ها داشته‌ایم.

«اسدالله تقی‌زاده» مدیرکل بازرسی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا میزان تخلفات در ادارات استان تهران به چه صورتی است و چه برخوردهایی با متخلفان می‌شود، گفت: در اداره کل بازرسی استانداری تهران با توجه به جایگاه‌ نظارتی که آقای استاندار دارند، گزارشاتی را به صورت مستمر از عملکرد فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان تهیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته ما بخش اعظمی از این گزارشات را که تنظیم کرده‌ایم به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع داده‌ایم، چراکه بخش اعظم این گزارشات مربوط به رفتارهای خلاف شئون اداری است و این ارجاع صورت گرفته تا بعضا اگر عدم تکریم ارباب رجوع اتفاق افتاده بود و پاسخگویی مناسبی نداشتند به آن رسیدگی شود.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران تصریح کرد: درباره موضوعات مرتبط با فساد نیز با همکاری دستگاه قضایی در مواردی دستگیری‌هایی انجام شده و برخوردهای قضایی نیز صورت گرفته است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۱۱ که سامانه ارتباط مردم با دولت است هر جایی که گزارشاتی دارند از طریق این سامانه اطلاع دهند و در واقع یکی از مراجع کسب اطلاعات درباره عملکرد دستگاه‌ها، ارتباطات مردمی است و مردم از این طریق می‌توانند موضوعات را به ما منتقل کنند. ما نیز با اعزام تیم بازرسی موارد را بررسی کرده و گزارشات آن را در اختیار آقای استاندار قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین گزارشاتی که از طریق این سامانه اطلاع داده می‌شود، گفت: بیشتر گزارشات مردم بیش از اینکه در حوزه فساد باشد، در حوزه عملکرد و تبعیض است یعنی نحوه عملکرد دستگاه یا مدیران آن‌هاست و تبعیضی که بعضا صورت می‌گیرد و ما براساس گزارشات به این موضوعات ورود می‌کنیم و تذکرات لازم را به دستگاه می‌دهیم تا اصلاح رویه داشته باشند.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران تصریح کرد: با ارزیابی‌هایی که صورت گرفته براساس شاخص‌های مشخص شده تخصصی و عمومی در دستگاه‌ها، نسبت به سال قبل ۸ درصد بهبود عملکرد در دستگاه‌ها داشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که این نظارت و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد؟ گفت: بله، به طور مستمر ادامه دارد. یک برنامه مشخص سالانه است. همچنین بحث رضایت‌سنجی از عملکرد کارکنان نیز یک سامانه مشخص دارد و بیش از ۳۰ هزار نفر از کارکنان دولت در استان تهران در این سامانه ثبت شده‌اند و شهروندان اگر مراجعه کنند به این سامانه در صورتی که از عملکرد آن مدیر یا کارمند نارضایتی داشته باشند می‌توانند در این سامانه ثبت کنند و داده‌های آن در ارزیابی عملکرد آن دستگاه، کارمند و یا مدیر موثر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز