وزیر آموزش و پرورش:
دشمن برای گمراهی ذهنیت جوانان نسبت به انقلاب برنامه های بلند مدت دارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بودهایم و امروز به کدام قلهها رسیده ایم، همه و همه از برنامههای بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: دستآوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته میشود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است.
وی در ادامه افزود: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود، اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ساخت مدرسه در کشور، تصریح کرد: میانگین ساخت هر روز ۸ مدرسه در دولت سیزدهم که ۶۰ درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.
وی با اشاره به فعالیت دشمنان در راستای گمراهی جوانان، گفت: جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بودهایم و امروز به کدام قلهها رسیده ایم، همه و همه از برنامههای بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است.
صحرایی در این گردهمایی، گفت: با تمام تلاش دشمن در نابودی این انقلاب، اما به فضل الهی و پشتوانه مردمی، اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده است و شاهد تلاش ملتهای منطقه و جهان در جهت آزادی و استقلال هستیم و این در ملت مظلوم غزه نمایان است.
وی با اشاره به تلاش معلمان، اظهار کرد: باید پیام انقلاب اسلامی در نسل جوان تجلی پیدا نمایند و این آشنایی و همراهی به دست معلمان گرامی و در کلاسهای درس محقق خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مثلث اساسی با سه ضلع علم، ایمان و امید دارد که نقش آموزش و پرورش در تحقق هر ۳ مورد راهبردی و با اهمیت است.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت رسانهای معلمان، تصریح کرد: معلمان تربیون دارند و رسانههای قوی هستند، نباید از این ظرفیت در تربیت نسل آینده و بزنگاههای تاریخی کشور مانند انتخابات غافل شد و مقدمه گفتمانسازی در مسائل گوناگون را با همین تربیونها در کشور آغاز کرد.