خبرگزاری کار ایران

در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا مصوب شد؛

فروش یک ملک متعلق به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی

فروش یک ملک متعلق به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی
کد خبر : ۱۴۱۴۸۴۹

همزمان با یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره ملک متعلق به شهرداری تهران بررسی و با ۱۴رأی موافق تصویب شد.

به گزارش ایلنا، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با بیان اینکه این ملک با کاربری S۲۱۳ و با مساحت ۴۷ هزار متر مربع و به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان به فروش می رسد، اظهار کرد: این ملک به منظور تسویه بخشی از دیون شهرداری از طریق ظرفیت های پیش بینی شده به فروش می رسد و قرار است منابع مالی حاصل از فروش این ملک برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شود.

مظفر با بیان اینکه بر اساس رأی کمیسیون ماده پنج این زمین در گذشته زمین مزروعی بوده است، یادآور شد: کمیسیون ماده پنج در صورت جلسه ۶۴۹ این ملک را تجاری، اداری و خدماتی مصوب کرده و قیمت گذاری کارشناس دادگستری بر اساس زمین مزروعی نبوده است.

وی ادامه داد: این ملک با کاربری اداری، تجاری، خدماتی به ارزش چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. این رقم بابت دیونی که شهرداری به بانک تجارت دارد، پرداخت خواهد شد و بیش از این مبلغ یعنی چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه حمل و نقل ریلی دریافت می شود. این فروش برای توسعه حمل و نقل ریلی است و به هیچ وجه خام فروشی نیست.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این ملک برای توسعه حمل و نقل ریلی در کمیسیون ماده پنج مورد تأیید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مشخص نیست که چرا این ملک در طرح شهری قرار ندارد؛ در حالیکه ملک در طرح شهری واقع شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه فروش املاک بر اساس آیین نامه معاملات انجام می شود، گفت: لایحه اصلاحی از لحاظ حقوقی فاقد اشکال است اما چون قید شده که حسب نظر کارشناس دادگستری باشد، نظر کارشناسی به پیوست ارسال نشده و این ایرادی است که ما اعلام کردیم.

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: فروش ملک خانه فرش در بلوار معلم منطقه ۱۸ تهران دارای سند مزروعی است که پس از اصلاح از ۵۸ هزار متر مربع به ۴۷ هزار متر مربع رسیده است و رأی کمیسیون ماده پنج را دارد. ۱۹۶ هزار متر مربع ناخالص مسکونی و ۲۰ هزار متر مربع تجاری، هشت هزار و ۱۶۰ متر ورزشی، هشت هزار و ۱۶۰ متر آموزشی و فرهنگی، دو هزار و ۷۲۰ متر تراکم خدماتی است و مابقی آن به بخش های دیگر اختصاص دارد.

وی افزود: این ملک در ۲۹ مهرماه کارشناسی شده و قید مساحت ۴۶ هزار و ۹۵۰ متر اعلام شد و به رأی کمیسیون ماده پنج نیز در متن اشاره شده است. این ملک برای توسعه حمل و نقل ریلی به بانک تجارت واگذار می شود و معادل آن تسهیلات دریافت خواهد شد. سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه حمل و نقل خواهد بود.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری برای خط چهار مترو از بانک تجارت وام ارزی یوآن چین دریافت کرده است، اظهار کرد: ما ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم که با کاهش قیمت یوآن از هشت هزار به چهار هزار، رقم بدهی به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و مقرر شد ما این رقم را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه شورا نیز به ما مجوز داد که بدهی ها را تسویه کنیم، تصریح کرد: ما در این حین جلسه ای برگزار کردیم که برابر، ۵۰ درصد و یا ۷۰ درصد رقم را تسهیلات دریافت کنیم.

فروزنده تأکید کرد: برای فروش املاک تا سه هزار میلیارد تومان به شهرداری مجوز داده شده بود و برای املاک بالای سه هزار میلیارد تومان باید از شورا مجوز دریافت می کردیم.

به گزارش سایت شهر، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت عقاب افشان نهایی شده است، یادآور شد: برای تأمین اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی باید ۵۰ درصد مبلغ را تسهیلات ارائه دهیم و شرکت اسنا نیز در دستور کار ارائه تسهیلات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز