خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پیوند ارگانیک بین دانشگاه امیرکبیر با یکی از صنایع بزرگ می‌تواند بسیار موثر واقع شود

پیوند ارگانیک بین دانشگاه امیرکبیر با یکی از صنایع بزرگ می‌تواند بسیار موثر واقع شود
کد خبر : ۱۴۱۱۱۴۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد ارتباطات جهانی اجتناب ناپذیر است؛ گفت: امروزه فرصت خوبی ایجاد شده تا بین دانشگاه‌های ما و صنایع بزرگ یک ارتباط خوبی شکل بگیرد. ضمن اینکه صنایع بزرگ ما این آمادگی را دارند که وارد چنین تعاملی با دانشگاه‌ها شوند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عباس علی آبادی در حاشیه گردهمایی سالیانه اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پیشرفت صنایع در کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است صنایع ما در یک دوره تاریخی قرار دارد و در مقایسه با گذشته رشد بسیار خوبی داشته است اما رساندن وضعیت صنعت به سطح جهانی نیازمند تلاش در پژوهش‌های علمی است. به نظر من دانشمندان ما می‌توانند نقش بسیار موثری درایجاد این پیوند داشته باشند. 

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشور ما در برخی صنایع پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده است. اما اینکه به هر دلیلی ارتباط ارگانیکی بین صنایع ما با صنایع خارج از کشور وجود ندارد، می‌توانیم از آن به عنوان فرصتی برای دانشگاه‌های کشور قلمداد کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به نظر من امروزه ایجاد ارتباطات جهانی اجتناب ناپذیر است؛ خوشبختانه دانشگاه‌ها از کانال‌های خودشان این ارتباط را می‌توانند، برقرار کنند و امروزه فرصت خوبی ایجاد شده تا بین دانشگاه‌های ما و صنایع بزرگ یک ارتباط خوبی شکل بگیرد. ضمن اینکه صنایع بزرگ ما این آمادگی را دارند که وارد چنین تعاملی با دانشگاه‌ها شوند. 

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و من فکر می‌کنم ایجاد یک پیوند ارگانیک بین این دانشگاه با یکی از صنایع بزرگ نظیر فولاد می‌تواند بسیار موثر واقع شود. البته برقراری ارتباط با یک صنعت بزرگ به معنی قطع ارتباط با صنایع دیگر نیست. چرا که همکاری با یکی از صنایع بزرگ به عنوان صنعت مادر می‌تواند در شناسایی و حل مسائل صنعت تاثیر گذار شود. 

علی آباد تاکید کرد: دانشگاه‌ها دست از پیروی از الگوهای عمومی دست بردارند و دنبال راهکاری برای حل مسائل کشور باشند. چرا که ما پیوسته تلاش می‌کنیم در دانشگاه‌ها با تبعیت از مدیریت دانش جهانی به حل مسائل بین المللی بپردازیم در حالی که در سطح زندگی ما مسائلی وجود دارد که دانشگاه‌ها می‌توانند ورود کرده و آن را حل کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز