خبرگزاری کار ایران

توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی با اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی

توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی با اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی
کد خبر : ۱۵۴۶۲۷۸

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور‌های مختلف بوده و یکی از مهمترین عوامل آن، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است.

به گزارش ایلنا، سید فرهنگ فصیحی اظهار کرد: توسعه کارآفرینی دانش‌پایه، نیازمند توانمندسازی افراد در حوزه مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی است که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی به همین منظور و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی یکی از ۱۵ طرح ملی است که توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است و با محوریت پارک‌های علم و فناوری در کشور برگزار می‌گردد. اکنون دبیرخانه طرح ملی در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر استقرار پیدا کرده و از حدود یک سال قبل ثبت نام‌ها برای حضور در آن آغاز شده است. تاکنون سه دوره از دوره‌های آموزشی این طرح برگزار شده است. علاقمندان در دانشگاه‌های مختلف با توجه به سرانه وزارت علوم برای هر دانشجو و سهمیه‌ای متناسب با دانشگاه‌ محل تحصیل( که از محل اعتبارات این طرح به آنها پرداخت شده است)، در سایت  طرح به آدرس nepp.ir ثبت نام می کنند و نمایندگان دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده دانشجویان را تایید می‌کنند. این طرح برای دانشجویان دو سال آخر دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش بینی شده است. شرکت کنندگان ما بیشتر از مقطع کارشناسی و تعداد کمتری از مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه بیان کرد: مهمترین هدفی که ما در سلسله رویدادهای باور و طرح ملی کارآفرینی دنبال می‌کنیم این است که آگاهی دانشجویانی را که در مرز ورود به حوزه کسب و کار هستند افزایش دهیم به طوری که بدانند وضعیت مسیر پیش رویشان چگونه است و از دست اندازها و چالش‌های مسیر کارآفرینی مطلع شوند.

وی در پایان ضمن دعوت از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف که درسال‌های پایانی مقطع کارشناسی یا مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان با شرکت در این طرح از دوره‌های آموزشی و هم تست‌های شخصیت شناسی و روانشناسی کسب و کار بهره مند می شوند و می توانند از ظرفیت‌ها و استعدادهایشان مطلع باشند و در ادامه نیز از دوره های برگزار شده استفاده کنند. هم چنین دانشجویان در قالب برگزاری رویدادهای ترویجی با یکدیگر آشنا می‌شوند و از فرصت شبکه سازی نیز استفاده می‌کنند تا گام‌های جدی در راه‌اندازی کسب و کار را محکم‌تر بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز