خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تأکید کرد؛

فرصت سازی از پیاده روی اربعین در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۸۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: فرصت سازی از پیاده روی اربعین در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی مورد توجه قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید جلیل میر عظیمی در دومین نشست اعضای شورای اجرایی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: این نشست با هدف تبیین اهداف برنامه‌های عاشورایی و تشریح سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین‌های اربعین حسینی، با حضور کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه برگزار شده است.

وی به گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»، اجرای فعالیت‌های هدف‌مند در مراکز فرهنگی هنری و مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: این حرکت‌های سازنده کانون پرورش فکری نوید بخش مشارکت هر چه با شکوه تر این مجموعه در آئین‌های اربعین است.

میر عظیمی این رویداد انسان ساز و پیاده روی اربعین حسینی را رزمایش دین‌باوری و تعلق خاطر مسلمانان، به ویژه شیعیان به اهل بیت و سرور و سالار شهیدان (ع) حائز اهمیت دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت برگزاری هر چه بهتر آئین‌های اربعین در سه بخش درون مرزی، مرزی و برون مرزی و مدیریت جریان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان، در ایام ماه محرم و اربعین حسینی را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان‌کرد.

وی فرصت سازی از پیاده روی اربعین حسینی برای افزایش هم گرایی فرهنگی، آگاهی‌بخشی به مخاطبان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از دیگر اهداف دانست و افزود: افزایش تعلق خاطر نسل کودک و نوجوان به امام حسین (ع)، آسان‌سازی سختی‌های سفر برای نسل کودک و نوجوان نیز از جمله اهدافی است که مورد توجه قرار دارد.

میر عظیمی اضافه کرد: معرفی زیرساخت‌های فرهنگی کشور به برادران و خواهران مسلمان و آشنا سازی هر چه بهتر کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی با کانون پرورش فکری نیز از دست آورده‌ای این حرکت سازنده فرهنگی خواهد بود.

وی روایت‌گری عاشورایی، اهدای دل‌سازه های کانونی‌ها به کودکان و نوجوانان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان در موکب‌ها حسینی را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سفیران کانون اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای جلب‌مشارکت‌های همکاران و دین باوران جهت اهدا به زائران، نیز مدنظر قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از موهبت‌های معنوی پیاده روی اربعین و برکات آن برای شرکت کنندگان در این رزمایش میلیونی اشاره کرد و ادامه داد: ثبت و ضبط رخدادهای این ایام ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز