خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان:

نیکبخت فرد لایقی برای وزارت جهاد کشاورزی است/ لزوم توجه به اهمیت بخش شیلات و اقدام عملی در این زمینه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۹۹

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در مورد وزیر جدید جهاد کشاورزی گفت: نیکبخت یک فرد شناخته شده در حوزه کشاورزی است و اشراف خوبی نسبت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله شیلات دارد و در بین گزینه‌هایی که برای این پست مطرح می‌شدند، فرد مناسب‌تری است.

خدایی افزود: نیکبخت به‌دلیل اینکه در دوره‌های کاری خودش ارتباطات مناسبی با آبزی‌پروران داشته، شناخت خوبی از بخش شیلات دارد، مسائل و مشکلات آنها را به‌خوبی می‌شناسد و با توجه به اینکه شیلات و آبزی‌پروری از جمله ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی است، لذا در بین گزینه‌هایی که برای این پست مطرح می‌شدند، به‌نظر انتخاب شایسته‌ای است.

انتظارات از وزیر آینده

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات آبزی‌پروران از وزیر جدید جهاد کشاورزی، گفت: درخواست ما از وزیر جدید این است که رویکردهایی که آقای ساداتی‌نژاد نسبت به اهمیت شیلات داشت را دنبال کند؛ چراکه ساداتی‌نژاد از جمله وزاریی بود که به اهمیت صنایع شیلات و آبزی‌پروری واقف بود و ‌توجه خاصی به شیلات داشت، هرچند که در عمل توفیق چندانی نداشت و اعداد و ارقام آرمانی را دنبال می‌کرد که دست یافتنی نبود اما اهمیت شیلات را به‌خوبی درک کرده بود و امیدواریم که از نظر نیکبخت نیز اهمیت شیلات و آبزی‌پروری جدی گرفته شود و البته در عمل هم شاهد حمایت ایشان از توسعه بخش‌های شیلاتی باشیم.

نیکبخت فرد لایقی برای وزارت جهاد کشاورزی است/ لزوم توجه به اهمیت بخش شیلات و اقدام عملی در این زمینه

توجه به شیلات در اقدام و عمل

خدایی اضافه کرد: به عنوان مثال در زمان آقای ساداتی‌نژاد، گرچه در حوزه پرورش ماهی در قفس دریایی و استفاده از دریا و سواحل صحبت‌های زیادی مطرح می‌شد، اما شاهد اقدام عملیاتی خاصی در این زمینه نبودیم و امیدواریم که وزیر جدید ضمن توجه به اهمیت صنایع شیلاتی و آبزی‌پروری، در عمل نیز به پیشرفت آن کمک کند؛ یعنی علاوه بر آنکه اهمیت ‌آبزی‌پروری را مد نظر داشته باشد، در عمل هم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی گفت: بنابراین درخواست ما از وزیر جدید این است که همان رویکرد را نسبت به اهمیت و جایگاه بخش شیلات داشته باشد و از طرفی برنامه‌های قابل اجرا و دست یافتنی در پیش بگیرد و رویایی به مسئله نگاه نکند.

خدایی عنوان کرد: چنانچه قبلا نیز گفته‌ایم، ما به‌عنوان اتحادیه تولید و تجارت آبزیان از انتخاب نیکبخت به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی استقبال می‌کنیم و ایشان را فرد مناسبی برای این کار می‌دانیم.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز