خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی خطاب به وزیر کار:

ما کارگران خباز نادیده گرفته شده ایم/ هر آنچه کارفرما بگوید همان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۷۰۹

انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی در نامه ای خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران خباز و اولویت بخشی به تشکل های صنفی خبازان شدند.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی با ارسال نامه ای خطاب به وزیر کار خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران این صنف و توجه بیشتر به مطالبات جامعه خبازان شدند.

در این نامه از نادیده گرفته شدن معیشت خبازان و نقش کمرنگ تشکل های آنها انتقاد شده است.

در ابتدای نامه از وزیر کار خواسته شده که به مطالبات کارگران خباز از قبیل دستمزد، بیمه و امنیت شغلی رسیدگی شود

در ادامه این نامه که به امضای «رمضانعلی نوروزی»، نمایندگان کارگران خبازیهای اراک و حومه رسیده، آمده  است: آقای وزیر متاسفانه ادارات ذیربط هیچگونه همکاری مناسبی با انجمن های صنفی نمی کنند، هرچه نامه به ایشان می نویسیم، توجهی نمی کنند، لذا از محضر جنابعالی تقاضا داریم به این وضعیت موجود رسیدگی و سروسامانی بدهید چرا که ما کارگران خباز هم در این آب و خاک زندگی می کنیم و زیر پرچم سه رنگ این کشور زحمت می کشیم.

جناب وزیر ما کارگران خباز نادیده گرفته شدیم و توجهی به وضعیت ما نمی شود. متاسفانه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز حمایتی از کارگران نانوایی ها نمی کنند، مگر نه این که بر اساس قانون، ما کارگران نانوا زیر چتر حمایتی این اداره هستیم اما این ادارات در خصوص دستمزدها هیچ گونه حمایتی از ما نمی کنند.

در پایان این نامه آمده است: جناب وزیر، وضعیت خبازیها بسیار بد و به هم ریخته است و کارفرمایان محترم هر آنچه دلشان بخواهد می کنند و هر آن طور که بخواهند دستمزد می دهند و هرکس را بخواهند بیمه می کنند و آشکارا از بیمه کردن کارگران خودداری می کنند و هر زمان که بخواهند کارگران را اخراج می کنند. جناب وزیر همانطور که مستحضرید تمام زحمات پخت نان بر دوش کارگران زحمتکش و سختکوش است ولی دستمزد مناسب و امکانات رفاهی ندارند و از طرف مسئولین مورد بی مهری و فراموشی قرار گرفته اند و هیچ توجهی به ایشان نمی شود. بازرسی های بیمه نیز متاسفانه به صورت صحیح انجام نمی شود، هر آنچه کارفرما بگوید همان می شود، هر وقت کارفرما بخواهد ترک کار زده می شود و در پایان این کارگر است که سرش بی کلاه می ماند.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز