خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کار انجام گرفت؛

افتتاح رصدخانه ملی رفاه ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۰۶

رصدخانه ملی رفاه ایرانیان با حضور سیدصولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاح رصدخانه ملی رفاه ایرانیان با حضور سیدصولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و علیرضا عسگریان (معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت کار) و محمود کریمی بیرانوند (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار) صبح امروز در ساختمان اصلی وزارت تعاون برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علیرضا عسگریان (معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت کار) با اشاره به نقش رصدخانه ملی رفاه ایرانیان اظهار کرد: ما در هفته کرامت و به مناسبت ولادت امام رضا (علیه السلام) یک پایگاه بهره‌مندی و یک پایگاه رصدخانه ملی رفاه ایرانیان را تأسیس کردیم.

وی اضافه کرد: وسع و بهره‌مندی دو مقوله متفاوت هستند. ممکن است وسع یک فرد خوب باشد اما در منطقه کمتر بهره‌مند از زیرساخت‌ها حاضر باشد. نهادهایی مثل نهاد قانونگذاری کشور و دستگاه نظارتی و... ذی نفعان ما هستند.

عسگریان تاکید کرد: رصدخانه ملی رفاه ایرانیان امکان گفتگو میان ذی نفعان و هم افزایی میان آنها در وسع سنجی را دخالت می‌دهد. داده‌های جمع آوری شده درباره اموال و تراکنش‌ها، در پایگاه جامع رفاه ایرانیان جمع می‌شود. ما یک سامانه پایگاه بهره‌مندی ایرانیان نیز داریم که مشخص می‌کند توزیع خدمات و زیرساخت‌ها عادلانه بوده یا فرد در نقطه کمتر بهره‌مند حضور دارد.

معاون وزیر کار با اشاره به اهمیت شاخص‌های بهره‌مندی اظهار کرد: اثر میزان نقشه بهره‌مندی در کشور در آزمون وسع بررسی و این تحلیل به بهره‌مندی به تصمیم‌گیری سایر نهادها از شهرداری تا سایر دستگاه‌ها کمک خواهد رساند. یک جلسه سه ساعته در این رصدخانه رفاه امکان ارائه اطلاعات و تحلیل‌های قوی از وضعیت را برای هر دستگاه ذی نفع عمومی و دولتی فراهم خواهد کرد.

سیدصولت مرتضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم. این برنامه از دهه گذشته شروع شده و سیر کمال خود را طی می‌کند.

وی افزود: برای عمل و اقدام دستگاه‌ها نیاز به علم و دانش و اطلاعات وجود دارد و رصدخانه ملی رفاه ایرانیان یکی از ابزارهای اطلاعاتی ما در این حوزه است. ما در گذشته به دلیل فقدان پایگاه رفاه جامع ایرانیان مشکلات زیادی در تصمیمات داشتیم اما اکنون این رصدخانه مظهر عدالت در وزارت کار است. ما با این پایگاه می‌توانیم بسیاری از انتقادات و اعتراضات مطرح به دهک‌بندی را رفع کنیم. در  چهارچوب این رصدخانه هرنوع اعتراضی به وسع سنجی قابل صحت سنجی است و از امروز نیز کار آن شروع می‌شود. 

وزیر کار تاکید کرد: ما از طریق پایگاه رفاه جامع ایرانیان توانستیم طرح بزرگ کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم و‌ از ایجاد صفوف بزرگ جلوگیری کنیم و طرح حمایت از مادران شیرخوار را برای اولین بار اجرا کنیم و این جای تشکر از کسانی چون آقای عسگریان دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز