خبرگزاری کار ایران

آمار انگلیس از میزان بیکاری در اروپا در سالی که گذشت؛

روسیه کمترین و اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری قاره سبز را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۱۱

نسبت به سال گذشته، نرخ بیکاری در انگلستان بالاخره به زیر ۴ درصد رسیده و به نرخ ۳.۹ نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از اداره ملی آمار بریتانیا، نرخ بیکاری برخی کشورهای حوزه شرق و غرب اروپا برای ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی توسط این نهاد محاسبه و اعلام شد. 

طبق این آمار، نسبت به سال گذشته، نرخ بیکاری در انگلستان بالاخره به زیر ۴ درصد رسیده و به نرخ ۳.۹ نزدیک شده است. 

نرخ اشتغال در این انگلیس برای افراد بین ۱۵ تا ۶۵ سال (افراد نزدیک سن کار) حدود ۷۵ درصد محاسبه شده است و نرخ‌ عدم مشارکت اقتصادی در این کشور نیز روی ۲۱ درصد باقی مانده است. 

روسیه؛ کمترین نرخ تورم کل قاره! 

باوجود گسترش جنگ توسط روسیه در اوکراین، برای ابتدای سال ۲۰۲۴ طبق محاسبات مراکز آماری اروپایی، نرخ بیکاری در این کشور روی ۳ درصد باقی مانده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ (ابتدای دوره جنگ) روند کاهشی را نیز نشان می‌دهد. 

پس از آن انگلستان و کشورهای دیگری نیز نرخ بیکاری پایینی را دارند. آلمان به عنوان صنعتی‌ترین کشور کل قاره سبز در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی (زمستان امسال) نرخ بیکاری خود را در افزایشی نامحسوس ۵.۷ درصد اعلام کرده و فرانسه نیز نرخ بالای ۷.۸ را برای ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی در زمینه بیکاری اعلام کرده است. 

بالاترین نرخ بیکاری قاره سبز

در این میان دو کشور اسپانیا و پرتقال (غربی‌ترین کشورهای این قاره) به ترتیب با نرخ بیکاری ۲۸ و ۲۳ درصد، بیکارترین کشورهای کل اروپا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز