خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بزهکاری دستاورد بیکاری‌های ناخواسته است/ آیا با کاهش دستمزد بازگشت به قیمت‌های گذشته ممکن است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۲۹

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اعلام اینکه شاهد افزایش قیمت‌ها و تورم لجام گسیخته در همین ماه ابتدایی سال هستیم، گفت: کاملاً روشن است که گرانی‌ها ناشی از نبود نظارت، رها کردن بازار و سوء مدیریت است.

اصغر نجاری با اشاره به انتقادهایی که از سوی مقام معظم رهبری نسبت به تورم و گرانی و اهمیت کنترل آن مطرح شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: دولت و مجلس مدعی انقلابی‌گری هستند، سوال ما از آنها این است که آیا می‌دانید گرانی‌ها و تورم کمر مردم را خم و روزگار آنها را سیاه کرده است؟

وی با اشاره به اینکه در گذشته بارها از ناهماهنگی قوای سه‌گانه و تاثیر آن بر مدیریت کشور انتقاد شده بود، گفت: اکنون که قوای سه‌گانه از نظر فکری به هم نزدیک هستند، پس تصمیم‌گیری و نظارت بسیار بهتر باید صورت گیرد اما چرا در این شرایط باید شاهد آشفته بازار و نابسامانی اقتصادی در کشور باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در خصوص تحرکاتی که برای کاهش دستمزد گهگاه صورت می‌گیرد، گفت: به‌جای آنکه دستمزد را کاهش دهیم، چرا به دنبال کاهش تورم و ثبات قیمت‌ها نمی‌رویم؟ چرا دست واسطه‌ها، دلال‌ها، محتکران و مفسدان را کوتاه نمی‌کنیم؟ چرا با این همه رانت و فسادی که شکل گرفته، برخورد نمی‌کنیم؟

وی با اعلام اینکه معیشت کارگران، حقوق بگیران و بازنشستگان گرفتار گرانی و تورم است، گفت: اگر بر قیمت‌ها و بازار نظارت نشود، سبد هزینه خانوار روز به روز بالاتر می‌رود، معیشت کارگران روز به روز پایین می‌آید، بحران اقتصادی شکل می‌گیرد، پول ملی همواره بی‌ارزش می‌شود و صدها معضل دیگر رخ می‌دهد که نتیجه آن را در اعتراض‌ها شاهد هستیم.

نجاری با اعلام اینکه در دولت‌های مختلف بارها از رانت و فساد در زیرمجموعه‌های دولتی خبر داده‌ شده، گفت: دولت اکنون به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و اصرار دارد که این ارز به انحراف رفته است، اما نمی‌گویند چه کسی این ارزها را داده، چه کسی این ارزها را گرفته، فساد کجا بوده و کدامیک از مفسدان ارز محاکمه و به زندان افتاده‌اند، در عوض به یکباره تصمیم می‌گیرند ارز دولتی را حذف کنند، بدون آنکه از تبعات تورم زای بالای حذف ارز سخنی به میان آورده شود.

وی خطاب به کسانی که بر کاهش دستمزد تاکید و اصرار دارند، گفت: فرض بگیریم که این اتفاق افتاد و دستمزد را کاهش دادید، آیا براستی قیمت‌ها کنترل می‌شود؟ آیا شاهد تثبیت قیمت‌ها خواهیم بود؟ آیا بحرانها مرتفع می‌شود و گرانی‌ها به قیمت‌های گذشته باز می‌گردد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اعلام اینکه دولتمردان فقط عدد و ارقام می‌گویند بدون آنکه آمارشان از پشتوانه علمی برخوردار باشد، گفت: با آمارسازی هیچ مشکلی حل نمی‌شود. اینکه تاکید شود تورم را کنترل کرده‌اند، اما مردم در سفره‌های خالی‌شان تورم را با تمام وجود احساس کنند، تبعات بسیار بدی برای مدیریت کلان کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رشد درگیری‌های اجتماعی و بزهکاری نشان می‌دهد که بیکاری تا چه اندازه بالاست و این امر نشان می‌دهد معیشت مردم تامین نمی‌شود، گفت: کارگری که از کارخانه اخراج می‌شود، در پیدا کردن کار ناتوان است و حقوقی به دست نمی‌آورد تا پاسخگوی هزینه‌های زندگی‌اش باشد، ناچار و بدون اختیار به سمت انحراف کشیده می‌شود تا نیازهای اولیه زن و فرزند خود را تامین کند.

نجاری با اعلام اینکه بسیاری از کارگران امروز در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند تا شرمنده زن و فرزند نباشند، گفت: کارگرانی هستند که حتی حقوق حداقلی را هم نمی‌گیرند، بیمه نیستند و در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند، برای آنکه لقمه نانی سالم در سفره بگذارند، اما وقتی از این حداقل‌ها هم محروم می‌شوند، آیا چاره‌ای غیر از بزهکاری و انحراف دارند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز