خبرگزاری کار ایران

سهم ویژه لیگ برتر از موفقیت تیم قلعه نویی در آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۹۷

پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن با 11 بازیکن رقم خورد؛ بازیکنانی که با اصرار کادر فنی تا پایان بازی در این میدان جنگیدند و پا پس نکشیدند و همین موضوع هم توانست کمک بزرگی به موفقیت تیم ملی کند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های حساسی به میدان می‌رود و با نمایشی که مقابل تیم ملی ژاپن داشت، یک بار دیگر توانست قدرت و توانایی فوتبال کشورمان را به رخ حریفان بکشد. هر چند در ورزش حرفه‌ای، همیشه برد و باخت با هم عجین بوده و در فوتبال این موضوع بیش از هر ورزش حرفه‌ای دیده می‌شود، اما تیم ملی کشورمان در رویارویی با ژاپن توانست اراده خود در فوتبال را تحمیل کند و حریف را از میدان بیرون نماید.

پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن با 11 بازیکن رقم خورد؛ بازیکنانی که با اصرار کادر فنی تا پایان بازی در این میدان جنگیدند و پا پس نکشیدند و همین موضوع هم توانست کمک بزرگی به موفقیت تیم ملی کند. علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، محمد محبی و سردار آزمون بازیکنانی بودند که با نظر قلعه‌نویی استارت بازی حساس و سخت را زدند و توانستند از این مصاف سربلند خارج شوند.

به طور حتم قریب به اتفاق این بازیکنان به نوعی پرورش یافته فوتبال کشورمان هستند و در رده‌های مختلف بازی کرده‌اند در مصاف با ژاپن هم تمام تلاش خود را برای سربلندی فوتبال کشورمان در بین هواداران به کار گرفتند که به همین دلیل نتیجه مطلوب به دست آمد. اما در این بین چهار بازیکن از یازده بازیکنی که به میدان رفتند، هم‌اکنون هم در لیگ برتر فوتبال کشورمان بازی می‌کنند و جزو بهترین‌های تیم‌شان هم به شمار می‌روند. این اتفاق در حالی رخ داد که شرایط دیگر تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا متفاوت بود.

مثلاً از یازده بازیکن حاضر در میدان برای ژاپن، فقط یک بازیکن در لیگ حرفه‌ای ژاپن بازی می‌کند و بقیه بازیکنان در تیم‌های مطرح دنیا به میدان می‌روند و یا برخی از کشورهای حاضر در این رقابت‌ها، از بازیکنان خارجی که تابعیت آن کشورها را پذیرفته‌اند، استفاده کردند که تعدادشان هم کم نبود. این اتفاق یعنی سهم مستقیم 4 بازیکن از یازده بازیکنی که برای تیم ملی کشورمان به میدان رفتند، نکته مهمی است که باید به این موضوع توجه شود، این موضوع حائز اهمیت است از آن جهت که نشان می‌دهد بالا بردن سطح لیگ برتر کشورمان به طور طبیعی می‌تواند نه تنها در انتقال بازیکنان به تیم‌های مطرح تأثیر داشته باشد، بلکه همیشه می‌تواند کمک حال تیم ملی کشورمان بوده و بازیکنان مؤثری را در خدمت تیم ملی قرار دهد.

چیزی که متأسفانه شاهد شکل وارونه آن هستیم و طی سال‌های اخیر، لیگ برتر فوتبال کشورمان در اولویت مسئولان فوتبال کشور نیست و هر از گاهی به هر بهانه‌ای، نه تنها شاهد وقفه‌ها و تعطیلات مداوم و طولانی در این رقابت‌ها هستیم، بلکه حتی قوانین ثابت و معینی هم برای این رقابت‌ها تعیین نمی‌شود و گاه گاهی با برخی از قوانین این رقابت‌ها را به چالش و بحرانی بزرگ مبتلا می‌کنیم. حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشورمان بخصوص در پست‌های حساس مثل دروازه‌بانی و دفاع، نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال بیش از گذشته باید در این رقابت‌‌ها سرمایه‌گذاری کند تا باعث رشد و توسعه این رقابت‌ها در بعد کیفی و کمی شود. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که فدراسیون فوتبال باید بخش زیادی از درآمدهای فوتبال را برای لیگ برتر فوتبال هزینه کرده و زیرساخت‌های خوبی را برای این رقابت‌ها تدارک ببیند، هرچند در طول سال‌های گذشته شاهد چنین چیزی نبودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز