خبرگزاری کار ایران

سبکتکین: قصدارم در ادامه مسیر فوتبالم شماره 99 را بپوشم/ چندین مرتبه به تیم ملی دعوت شدم اما در جام ملت‌های آسیا حضور نداشتم!

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۰۴۶

بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: قصد دارم در ادامه مسیر فوتبالم شماره 99 را بپوشم. چون حس می کنم 99 بالاترین عدد ممکن است و حس خاصی برایم ایجاد می کند. به نوعی می شود گفت انگیزشی است.

نرگس سبکتکین مدافع تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره موفقیتش در سن کم و سبک زندگی‌اش صحبت کرد.

* متولد چه سالی هستید؟

در 14 مهرماه 1381 به دنیا آمدم و اصلیتم اصفهانی است.

*تلفظ نام خانوادگی‌ سبکتکین کمی سخت نیست؟

قبول دارم تلفظ آن سخت است، اما نامی است که در یادها می‌ماند. در زندگی سعی کرده‌ام از هر موضوعی پتانسیل و سمت مثبت آن را دنبال کنم.

*از خانواده‌تان بگویید.

خانواده 5 نفری هستیم که فقط من ورزشی هستم.  1خواهر و یک برادر دارم.

*استعدادتان چطور کشف شد؟

از بچگی علاقه زیادی به ورزش و جنب و جوش داشتم. به همین خاطر خانواده مرا در کلاس‌های ورزشی ثبت نام کردند. ابتدا به ورزش ژیمناستیک و بعد به تکواندو رفتم. حتی در تکواندو کمربند مشکی داشتم. در تکواندو و آمادگی جسمانی عناوین قهرمانی کسب کردم و در ویترین جام و مدال‌هایم آنها را نگهداری می کنم.  اما از بچگی علاقه خاصی فوتبال به فوتبال  داشتم و شرایط طوری شد که فوتبالیست شوم.

*چطور  به فوتبال حرفه ای  رسیدید؟

در تست گیری تیم ذوب آهن شرکت کردم.

*قبول شدن در تست سخت نبود؟

3 روز پشت سر هم برای تست گیری رفتم. در تست دوومیدانی هر بار نفر اول شدم و در روز سوم با سر گلزنی کردم. همین مسائل باعث شد در تست قبول شوم.

* در تیم ذوب آهن شرایط چطور پیش رفت؟

3 سال عضو تیم ذوب آهن بودم. از سال دوم فیکس بازی کردم و پستم هافبک دفاعی بود. به همین خاطر بازی‌ام در سال دوم خیلی بیشتر دیده شد. آن 3 سال خیلی خوب بود و آرامش زیادی در این باشگاه داشتم. فکرم بابت همه مسائل راحت است. 

*چه شد که با پیشنهاد تیم سپاهان مواجه شدید؟

نمی دانم! به هر حال به عنوان بازیکن حرفه‌ای پیشنهادی دستم رسید آن را بررسی کردم و در نهایت قبول کردم که به تیم جدیدی بروم. 

*در سپاهان چرا شماره 99 را به انتخاب کردید؟

قصد دارم در ادامه مسیر فوتبالم شماره 99 را بپوشم. چون حس می کنم 99 بالاترین عدد ممکن است و حس خاصی برایم ایجاد می کند. به نوعی می شود گفت انگیزشی است.

* چرا به تیم ملی هم دعوت شدید اما در جام ملت‌ها حاضر نشدید؟

در فصل جاری چندین مرتبه به تیم ملی دعوت شدم؛ اما در جام ملت‌های آسیا حضور نداشتم. منتهی این دلیل نمی‌شود که تلاشم را متوقف کنم. بیشتر و با انگیزه بالاتری تلاش خواهم کرد. 

* دوستان صمیمی‌تان در فوتبال چه کسانی هستند؟

واقعاً سخت است بخواهم بین دوستان و هم تیمی‌های خوبم فرق بگذارم. اما با زهرا کمالی و کوثر عنبری خاطرات خوب و مشترک خوب و فوتبالی زیاد دارم.

* خیلی از بازیکنان فوتبال شغل دوم دارند؟ شما وضعیت‌تان چطور است؟

شرایط اقتصادی  طوری است که خیلی‌ها در جامعه شغل دوم دارند. بازیکنان فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان شغل دوم مربیگری فوتبال را انتخاب کردم. بیشتر سعی می کنم بچه های کوچک زیر 12 سال را به عنوان شاگرد قبول کنم، تا به شکل دهی و حرکت استعدادها کمک کنم. 

* شاگردان‌تان بابت سن شما تعجب نمی‌کنند؟

بیشتر از اینکه برای شاگردها جالب باشد برای مادرانشان جالب است که چطور با این سنین عضو تیم بزرگسالان سپاهان هستم و به تیم ملی رسیدم. البته فضای سنی بچه‌های زیر 12 سال طوری است که خیلی به سن و سالم کار ندارند. 

* به دخترانی که حس می‌کنند استعداد دارند، چه پیشنهادی می‌دهید؟

به نظرم نوجوانان‌ها حمایت خانواده خیلی مهم است و دوم اینکه استعداد با کسب مهارت در مسیر رشد قرار می‌گیرد. برای حفظ استعداد و پرورش مهارت، باید دائماً درگیر تمرین باشید. 

* گفتید حمایت خانواده، برای خودتان مسیر چطور پیش رفتند؟ مخالفت نداشتید؟

ابتدا شاید خانواده خیلی موافق نبودند. مادرم در این مسیر خیلی از من حمایت کرد؛ اما پدرم کمی ناراضی بود که بعدها بهتر شد. فکر می‌کنم وقتی روند پیشرفتم را دیدند بیشتر همراهی کردند. الان خداروشکر خانواده جز حامیان اصلی هم هستند.

* تا یادمان نرفته، اهل آشپزی هم هستید؟

تعریف از خود نباشید آشپزی‌ام خوب است. اما یک شرط دارد! واقعاً خودم بخواهم و دل به کار بدهم.

* در چه مرحله تحصیلی هستید؟ چه مدرکی دارید؟

مدرک دیپلم را گرفته‌ام. به خاطر مشغله‌ها و کمبود وقت، فعلاً قصد ندارم به دانشگاه بروم. اما در آینده حتما باید به داشنگاه هم بروم. مخصوصاً که به رشته تربیت بدنی علاقه زیادی دارم و کاملاً مرتبط با شغلم است.

* معمولاً آقایان فوتبالیسیت علاقه خاصی به خرید خودروهای گرانقیمت دارند، شما چطور؟

ما که اندازه تیم آقایان دریافتی نداریم! البته من اگر جای آنها بودم اول دنبال خرید ملک و مسکن میرفتم تا بعد از عمر کوتاه قهرمانی کمتر مشکل داشته باشم.  در مورد خودرو، باید بگویم گواهینامه ام را گرفته‌ام و به زودی ماشین می‌خرم.

* دنبال لژیونر شدن هستید؟

قطعاً هر بازیکنی اهدافی دارد و به پیشرفت فکر می کند. اما به نظرم باید پله پله پیش رفت. هر چیزی در زمان خودش ممکن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز