خبرگزاری کار ایران

قاسم حدادی‌‎فر:

تیم های صنعتی مثل سپاهان ضعف مدیریت دارند/ توجه به فوتبال پایه کم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۳۹۱

پیشکسوت فوتبال دلایل عدم نتیجه گیری تیم های صنعتی از جمله سپاهان در فصل جاری را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، قاسم حدادی‌فر در خصوص وضعیت لیگ برتر اظهار داشت: «در لیگ ایران تیم‌های سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن جزو تیم‌های صنعتی محسوب می‌شوند اما این تیم‌ها در اکثر مواقع به دلیل برخی مشکلات خوب نتیجه نمی‌گیرند. در مورد سپاهان لازم است بگویم که این تیم جزو تیم‌هایی بود که فصل را مقتدرانه آغاز کرد و حتی تا نیم فصل هم عملکرد خوبی داشت اما این تیم به دلیل مشکلات فنی در ادامه مسیر به مشکل خورد. سپاهان در هر بازی، بازیکن اخراجی دارد که این مشکل فنی است و باید آسیب‌شناسی شود.»

او با اشاره به مشکلات مدیریتی تیم‌های صنعتی بیان می‌کند: «هر ساله پول خوبی به تیم‌های صنعتی تزریق می‌شود اما مدیریت نمی‌داند که این منابع مالی را چگونه هزینه کند. مدیران تیم‌های صنعتی مدیریت را در انباشت سرمایه می‌بینند و به دنبال کسب سود هر چه بیشتر هستند و صرفاً در ویترین عملکرد خوبی دارند اما در تیم‌های پایه خوب عمل نمی‌کنند. این مدیران تنها به دنبال نتیجه هستند و این موضوع باعث می‌شود تا تیم‌های پایه فراموش شود، در حالی که باشگاه‌های اروپایی در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای آن سرمایه‌گذاری هدف دارند.»

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص نیمکت تیم‌های صنعتی این گونه صحبت می‌کند: «شما نیمکت مربیان تیم‌های صنعتی را ببینید، مربیان در تیم‌های صنعتی براساس فلسفه‌ای که تیم دارد، انتخاب نمی‌شوند و این تیم‌ها به دلیل منابع مالی فراوانی که در اختیار دارند تنها به دنبال مربیان مشهوری هستند که این مربیان نمی‌توانند تیم را به آمال و آرزوی خود برسانند. سرمربی این تیم‌ها دائماً در حال تغییر است و به دلیل گرایش مدیران به نتیجه‌گیری، مربیان را بلافاصله در صورت ناکامی اخراج می‌کنند در حالی که یک مربی برای بالا بردن توان تیمش نیاز به زمان دارد اما این زمان در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.»

 در این بین فولاد خوزستان یکی از تیم‌هایی است که در بخش پایه عملکرد خوبی دارد اما این تیم لیگ برتری در هفته‌های پایانی برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد. حدادی‌فر می‌گوید: «فولاد بازیکنان خوبی دارد اما این تیم هم همانند سایر تیم‌های لیگ برتری کمتر به جوانان بها می‌دهند در حالی که شاکله قدرت را جوانان ایجاد می‌کنند. لیگ فرسایشی است و ریتم تیم‌ها اهمیت زیادی دارد که تیم‌های صنعتی نوسان زیادی دارند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز